Att hitta glädjen

Sv: Att hitta glädjen

Jag vill tipsa om att äta rätt för att få kraft och energi att må bra.
B- vitamin, D- vitamin, magnesium, zink och omega 3 är verkligen jätteviktigt för kroppen för att få kraft och energi. Det finns absolut en sanning i att du är vad du äter för mat. Ett annat tips är även msm.

Absolut. Det är också därför jag är väldigt medveten om vad jag äter. I mitt jobb har jag också kontakt med folk som är väldigt kunniga på mat, så det finns folk att fråga om jag undrar över något. Jag har funderat på att ta extra magnesium faktiskt.

Sen tror jag att man ofta mår bra av att prata om saker och ting. Ibland kan man fastna lite för mycket i sina egna destruktiva tankar när man umgås för mycket med sig själv, inte mår bra och dessutom drar sig undan andra människor.

Huvudet på spiken. Jag sitter själv alldeles för mycket. När jag sitter ensam hemma mår jag ofta sämre än när jag jobbar. Där träffar jag i alla fall lite folk. Bara det betyder en del även om man bara pratar jobb och sånt.

Jag tycker att en otroligt viktig sak är att fokusera på det bra man har. Och inte på alla brister, det man inte har/klarar och på det alla andra har/gör etc.

Det är därför jag skriver i min bok. Jag försöker hitta det som är positivt. Vissa dagar går det hyfsat bra, andra dagar kan det kännas helt omöjligt att skriva något positivt, trots att jag vet att man kan skriva rätt banala saker bara för att få fram något.

Idag har jag haft en ganska bra dag så det blir nog lätt att skriva ikväll.
 
Sv: Att hitta glädjen

Jag tycker du kan lägga till fler saker i din bok:

Du är skitduktig som först och främst insett och erkänt för dig själv att du inte är lycklig. Och att du sedan rannsakar dig själv. Det är inte helt lätt!
Du är också jävligt duktig som startar den här tråden och ber om råd.
Och även att du aktivt kämpar med saker, skriva i boken tex.

En till grej jag kom på som gör mig glad är att få andra glada. Antingen genom att hjälpa dem med saker eller ge en komplimang.
Det blir också lätt lite så att om man själv är generös med komplimanger eller vågar visa svagheter så bjuder man in andra att både våga och vilja säga om de tycker något positivt om en eller det man gör.
Man behöver ju inte ljuga och hitta på. Men tycker man något positivt kan man gärna säga det med, till en främling på stan eller en kompis..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 682
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 506
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp