Att hitta en tränare

L

lill_flesky

Nej, detta är ingen "vet ni om det finns någon bra tränare i detta område"-tråd ;) (sånt tar jag dock gärna via pm om ni råkar veta någon bra :D).

Jag går i tankar om att byta inriktning till western, och bästa sättet att prova är vell att ta en lektion. Men så kommer man till den svåra biten; hur fasen hittar jag en vettig tränare? :confused:

Jag har alltid hittat mina andra tränare genom klubben, kontakter etc. men det funkar ju inte då jag inte känner ngn "western-människa". Så jag tänkte fråga hur ni går tillväga när ni letar tränare?

Hur hittade ni eran tränare?
Vart börjar ni leta när ni letar efter en ny tränare?
Vad för typ av tränare söker ni?
Tränar ni borta/hemma?
Hur är tillgången på westerntränare i sverige?
Vad för kvalifikationer anser ni är nödvändiga för att ni ska anlita en viss tränare? Fins det någon "diplmering" av westerntränare såsom i dressyren och hoppningen (ex. A-tränare etc)
Hur ligger priserna på westerntränare? Tror ni man kan få tag i en bra tränare för typ 200-300:-/timmen?

Ser fram emot massor av svar :)

Sv: Att hitta en tränare

Ta kontakt med en westernklubb el motsv i länet där du bor. Dom kan säkert hjälpa dig.

Jag letar oxå tränare. Inte för att jag har nån häst att träna för tillfället. :D (har unghäst) Men kollar runt just nu för att hitta nån jag gillar. Men som du säger - de är inte så lätt. När man red hopp och dressyr fanns det ett större utbud på tränare. De problemet jag har mött är att de mesta är reiningtränare och hur hårt man än förklarar att man ite vill spinna och stoppa utan jag är intresserad av pleasure och trail, så har de inte riktigt gått in. Jag har åkt runt och kikat på några, för om man endå ska betala ca 150 till 300 kr vilket är normalt för en lektion så vill man ju få ut nått av de, så att tränaren verkar reko. :smirk:

finns en bra sida på nätet som heter western.nu... Där finsn det mesta som man behöver inom western...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar