Att hitta en ridskola + mer kampsport

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag suttit och kollat runt efter andra ridskolor, ifall jag skulle sluta på nuvarande. Dessvärre verkar det alltid vara något med dem som jag inte gillar eller kan acceptera. Det kan t.ex. vara att de inte verkar ha särskilt många hästar, i alla fall inte fler än nuvarande ridskola. Det kan också vara så att det inte finns möjlighet att rida igen någon lektion om man måste avboka av någon anledning eller att uppsägningstiden är orimligt lång. Aldrig i livet att jag sätter mig med 3 månaders uppsägningstid liksom. Det kan också vara en sån sak som att det inte verkar finnas någon intressant grupp som passar mina behov och önskemål.

Det känns onekligen lite knepigt när det bara tycks finnas mer eller mindre dåliga alternativ.

Jag åkte f.ö. till kampsportcentret idag igen. Den här gången var det fler småbarn som var med. Killar naturligtvis. Sen var det 3 vuxna män och en kvinna/tjej i min egen ålder. Uppvärmningen var lite annorlunda. I en av övningarna skulle en person ta tag bakifrån runt midjan på en annan. Den personen skulle sedan gå iväg medan den första personen höll emot. Jag parades ihop med en rätt stor karl i den övningen :p. När jag höll runt midjan på honom så stövlade han bara iväg och jag var väl inte ett större besvär än en ryggsäck. Han mer eller mindre lyfte iväg mig och trots att jag hängde baklänges och spjärnade med fötterna så gled de bara över underlaget så det hettade under fotsulorna. När vi bytte positioner fick han lov att vara lite snäll, annars hade jag inte kunnat röra mig ur fläcken.

Efter den övningen bytte jag träningskamrat till den andra kvinnan som var med. Då skulle vi bland annat bära omkring på varandra. Hon var lite längre än mig och vägde 10 kilo mer, men det gick rätt bra faktiskt att ha henne hängandes på ryggen.

Rent generellt var det här passet inte riktigt lika kul som det första, så jag vet inte om jag ska fortsätta. När våren kommer så blir jag förmodligen mer intresserad av att vimsa runt i min trädgård än att hålla på och sporta inomhus. I april och maj brukar ju tidsbristen vara konstant. Även om jag bestämmer mig för att inte odla så mycket, så brukar jag ändå inte kunna låta bli.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 174
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 212
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 763
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp