Tror också att det delvis kommer från missförstånd men också en övertro på vad en veterinär kan åstadkomma på ett besök.
Jag tycker att veterinärstationen nära mig är fantastisk.
Har de feldiagnosticerat min häst? Ja. Men de arbetade utifrån den infon som fanns och valde en behandling som inte påverkade det faktiska problemet negativt. Visst tog det lite längre tid (ca 2v) men det är ju verkligen småpotatis.
Har jag spenderat flertalet 8h pass för att hitta ursprunget till en annan skada? Ja. Var det frustrerande? Definitivt. Men veterinären gjorde verkligen allt och förklarade varför man gjorde saker i en viss ordning. Var skadan sedan av sådan art att den inte gick att fixa? Ja, men det är fortfarande inte veterinärens fel.
Och jag tror att hade jag haft en annan inställning till veterinärer, veteinäryrket och djur så hade nog mina upplevelser kunnat användas för att blåsa på drev mot enskild veterinär eller hela kliniken. Men varför det? De gjorde det absolut bästa de kunde utifrån förutsättningarna. De bryr sig om mig och min häst och vill verkligen hästen väl. Sen blir det inte alltid rätt, för att det inte alltid är så enkelt. Men det behöver inte betyda att nån gjort fel.
Min upplevelse är också likt
@MayGrace , de flesta kommentarer och frågor jag ser handlar om 'vem är bra på X' snarare än vem som är skit.
Å andra sidan finns det ju också männsikor som uppfödaren som grät ut om att hovslagare var fruktansvärda och att två st hon anlitat slutat med kort varsel efter kort tid - det kanske inte är hovslagarnas svikande arbetsmoral som är den gemensamma nämnaren.