Att ha hästarna i sitt företag...Har det inte blivit svårare?

Sv: Att ha hästarna i sitt företag...Har det inte blivit svårare?

Tå tar du väl heller inte och lämnar in eu ansökningar för de aktuella betena eller;)

Nej, faktiskt inte. Min egen gård är lite för liten - har bidrag på 500kr/år eller så att hämta in och för sådana småpengar ids jag inte göra pappersarbetet.
Betet jag lånar, hör inte till min fastighet. Det finns tydligen EU-bidrag att få, men det är en annan granne som tar in det.
Vilket i sig är lite märkligt eftersom den person som hämtar in EU-bidraget inte alls har med markstycket att göra. Han hade en överenskommelse med en ägare två ägare tidigare än nuvarande: och har inte diskuterat saken med nuvarande ägare... lite tillkrånglat men inget som jag bryr mig om.

Jag får ha betet, lånar det gratis eftersom ägaren inte har någon nytta av det, och är uppenbarligen nöjd.
 
Sv: Att ha hästarna i sitt företag...Har det inte blivit svårare?

Fast ffa skogsbruket är särreglerat i skattelagsstiftningen, dvs ej att jämföra med vanlig affärsverksamhet. Det är ju därför man har skogskonto och skogsavdrag bland annat.
 

Liknande trådar

Träning Tänkte försöka smyga mig in med min ridtravare här. Jag är medveten om att det finns en ridtravartråd, men jag tycker att det är...
Svar
4
· Visningar
1 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp