Att göra sig av med det som är roligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har annons ute på fb angående mina växter som jag odlat upp från frö. Säljer dem mycket billigt vilket inte ger mig någon vinst alls.

För att jag inte orkar. Jag orkar inte det som skulle ge mig glädje. Och så tycker folk att mitt "orkar inte" betyder "jag vill inte".

Vem gör sig av med det som är roligt frivilligt?

Mina dagar går mest ut på att ligga på soffan. Och jag sover mycket. Försöker jag sova mindre så blir det ett ännu större helvete.

Jag tycker det är skillnad på "orkar inte" och "kan inte". Jag har aldrig sagt att jag inte kan om saker som kan om jag uppbådar all min viljestyrka och mitt pannben. När jag säger att jag inte orkar så innebär det att jag får anstränga mig mer än vad som är rimligt.

Mina träffar med arbetsterapeuten är tillfälligt satt på paus p.g.a. min trötthet. Tipsen jag får fungerar inte fastän jag försöker.
 

Kan du kanske hyra ut huset som sommarboende för att få in pengar nu lite akut?
Och själv bo i friggeboden? Kanske inte hela tiden. Men lite iaf?
 
Kan du kanske hyra ut huset som sommarboende för att få in pengar nu lite akut?
Och själv bo i friggeboden? Kanske inte hela tiden. Men lite iaf?
Jag har tänkt tanken. Men jag kan inte bo i friggeboden som den är i dagsläget. Jag kan sova där men inte laga mat. Det är fullt kaos där p.g.a. att det är en byggarbetsplats. Någon dusch finns inte heller. Och så måste jag städa och röja huset så det blir uthyrningsbart. Jag har också bara hjälp av boendestödet 1½ timme i veckan nu för att det saknas kompetent personal. Idén är god men jag vet inte riktigt hur jag ska klara av att genomföra det i dagsläget.
 
Jag har tänkt tanken. Men jag kan inte bo i friggeboden som den är i dagsläget. Jag kan sova där men inte laga mat. Det är fullt kaos där p.g.a. att det är en byggarbetsplats. Någon dusch finns inte heller. Och så måste jag städa och röja huset så det blir uthyrningsbart. Jag har också bara hjälp av boendestödet 1½ timme i veckan nu för att det saknas kompetent personal. Idén är god men jag vet inte riktigt hur jag ska klara av att genomföra det i dagsläget.
Tror du ens du skulle orka ha en främmande människa i ditt hem och runt dig nu?

Fokusera på att få bilen fixad och att få ihop din vardag så du orkar med den istället för att dra på dig mer jobb och måsten!
 
Jag köper oftast inte de grejerna jag kör utan lånar dem. Just för att jag inte kan köpa dem så innebär det att jag måste låna desto oftare. Det har också hänt att jag behövt köra bort saker härifrån. Senast för en månad sedan då jag körde 4 lass med tallris från tomten. Eller så händer det att jag får saker jag behöver frakta på släp.

Va det 4 kärror-snacka om att lägga pengar och tid på något som inte behövs- som jag sa då- du kunde sågad det mesta till mindre ved och lagrat riset i ett hörn av din trädgård.
 
Tror du ens du skulle orka ha en främmande människa i ditt hem och runt dig nu?

Fokusera på att få bilen fixad och att få ihop din vardag så du orkar med den istället för att dra på dig mer jobb och måsten!
Man behöver inte umgås med gästerna alls.

Men man behöver se till är att det är rent, snyggt och att allt som ingår finns.
 
Jo men du skulle ju teoretiskt kunna få en gäst som spelar hög musik, pratar högt i högtalartelefon och liknande. Eller har väldigt mycket parfym. Tänker om du är skör nu pga att vardagen känns överväldigande
Jag kan i värsta fall åka iväg och sova i min bil. Har utrustning för camping.
 
Så är det i lägenhet med, man behöver inte umgås med sina grannar.
De kan klampa i golvet, spela hög musik, ha skällande hundrar, ha barn som skriker. Vart ska jag ta vägen om jag utsätts för det där? På sommaren kan jag bo i bilen men på vintern?
Det kan vara ganska trevligt att ha människor omkring sig. Man skulle kunna säga att vi är gjorda för det.
Jo, men då vill jag kunna välja människor att umgås med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 733
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp