Jag fyllde femtio förra våren. Jag ser bara fördelar med att bli äldre även om mitt liv verkligen inte alls blev som jag hade velat. Jag har så många planer, så många idéer, så mycket jag skulle vilja göra att inte tio liv hade räckt till men det blev inte så. Jag har inte kunnat jobba på över 20 år och min kropp, själ och hjärna är mycket hårt sargade. Trots det är jag mer bekväm med mig själv nu än jag någonsin har varit tidigare. Jag bryr mig inte om ifall andra inte tycker om mig och även om jag ständigt arbetar på att förbättra mitt jag tar jag inte längre skit för den jag är. Jag har också rätt att finnas och jag har också rätt att vara jobbig. Jag behöver inte försöka vara perfekt. Det är en väldigt skön insikt.
Häromdagen fick jag höra, men jösses ja! Du är ju så ung! Tänk när man var 50!
Jag tänker att var sak har sin tid. När det inte blev som man önskade, hoppades och ville får man försöka göra det bästa av det som blev. Både du och jag har ju mot alla odds överlevt hittills och vi har mot alla odds trots allt skapat oss ganska hyggliga liv. Det är stort!
Men, man får deppa ihop då och då. Man får förbanna både det ena och det andra och man får vara ledsen för och sörja det som inte blev. Man får bara inte stanna där nere i sörjan utan behöver upp och se vad man faktiskt ändå har och leva där.
Häromdagen fick jag höra, men jösses ja! Du är ju så ung! Tänk när man var 50!
Jag tänker att var sak har sin tid. När det inte blev som man önskade, hoppades och ville får man försöka göra det bästa av det som blev. Både du och jag har ju mot alla odds överlevt hittills och vi har mot alla odds trots allt skapat oss ganska hyggliga liv. Det är stort!
Men, man får deppa ihop då och då. Man får förbanna både det ena och det andra och man får vara ledsen för och sörja det som inte blev. Man får bara inte stanna där nere i sörjan utan behöver upp och se vad man faktiskt ändå har och leva där.