Som sagt, lägg ner.
Vi har alla våra problem, ingen idé att trycka upp det i nyllet på folk.
Men lägg ner själv. Har man problem med att diskutera det man frivilligt skriver på ett diskussionsforum så är det bättre att hålla tyst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, lägg ner.
Vi har alla våra problem, ingen idé att trycka upp det i nyllet på folk.
De flesta foster med downs syndrom aborteras och av de är nästan alla livsdugliga. Några kan ju ha något tilläggshandikapp som gör att de kanske inte skulle klara sig, eller få ett svårt liv, men de flesta lever lika bra liv som oss vanliga.
Det finns 2 säkra sätt att undvika en graviditet.Om preventivmedlet inte fungerar så är det inte alltid så lätt att lista ut det. Det skulle ju kännas åt helsike om man har gjort det som krävs för att skydda sig och det visar sig att det har felat.
Nej precis.De aborteras väl ofta runt v15 efter kub och fvp eller NIPT? Dvs inte sena aborter.
"Leva med sitt val". Har man använt preventivmedel, som inte fungerar, så är väl det inte ett val, eller en beräknad risk att bli gravid?
För vissa är ett ovälkommet barn en katastrof. Jag skulle själv inte vilja hamna i den situationen.
Samma här.Det finns 2 säkra sätt att undvika en graviditet.
Inte ha samlag och sterilisering.
Hormonspiral är typ 99,8 % säkert.
Om det fallerar så är sannolikheten att en abort sedan också fallerar i princip obefintlig.
Alltså behöver åren upp till 25 täckas in.
Och ärligt talat hur svårt kan det vara?
Jag hade massor av sex som ung, skötte mina preventivmedel och inte sjutton blev jag gravid.
Och när jag senare ville ha barn så fick jag de barn som jag ville ha.
Jag använde kombinations-P-piller, kondom och koppar-T.
Men nu så är lagen inte utformad så.Det borde vara väldigt enkelt. En abort är en abort och då ska ingen komma och försöka rädda det livet. Oavsett om det fostret (eller barnet) har en chans att överleva. Kvinnans val måste gå före.
Men just vårdnaden kan väl tas över av "staten"?Kvinnan är barnets moder och vårdnadshavare fram till en adoption har vunnit laga kraft.
Nej precis.
Problemet som det hela handlar om händer 150 gånger på ett år.
Dessa 150 fall är vad man skall titta på.
Vad gick fel där?
Fast det finns ju inga preventivmedel som är 100% säkra. Så länge man har sex så finns det alltid en risk/chans att bli gravid så det bör man ju alltid ha i åtanke och kanske göra regelbundna graviditetstester (även fast dessa inte heller är 100% pålitliga) så man kan upptäcka en graviditet i tidigt skede.
Aborten påbörjades då den var laglig men drog ut på tiden till efter V22.aborten skedde när det inte längre är lagligt så står läkaren i ett jätte dilemma, vilken lag ska denne följa?
Men just vårdnaden kan väl tas över av "staten"?
Om föräldrarna anses som farliga för barnet.
Typ vill ha ihjäl det eller vägrar att låta det byta blod (Jehovas vittnen) om det behövs.
Men just vårdnaden kan väl tas över av "staten"?
Om föräldrarna anses som farliga för barnet.
Typ vill ha ihjäl det eller vägrar att låta det byta blod (Jehovas vittnen) om det behövs.
Det finns tydliga direktiv.Det är ett gråzonsfall, ja. Men då ska det finnas tydliga direktiv vad som går före när två lagar krockar som här.
Tack för ditt tydliga klargörande.Det man gör med barn till Jehovas vittnen och andra vars föräldrar inte går med på nödvändig vård är att man gör ett omedelbart omhändertagande enligt 6 § LVU. Detta hävs när barnet fått vård. Det betyder att förälder fortfarande är vårdnadshavare men att de tillfälligt fråntagits rätten att fatta beslut om barnet.
Sterilisering har ingen hundraprocentig säkerhet. Säkerheten ligger på samma som för hormonspiral. Dvs 2 av 1000 blir gravida ändå. Essure sägs vara något säkrare men jag hittar inga säkra belägg för att det verkligen är så.Det finns 2 säkra sätt att undvika en graviditet.
Inte ha samlag och sterilisering.
Hormonspiral är typ 99,8 % säkert.
Om det fallerar så är sannolikheten att en abort sedan också fallerar i princip obefintlig.
Alltså behöver åren upp till 25 täckas in.
Och ärligt talat hur svårt kan det vara?
Jag hade massor av sex som ung, skötte mina preventivmedel och inte sjutton blev jag gravid.
Och när jag senare ville ha barn så fick jag de barn som jag ville ha.
Jag använde kombinations-P-piller, kondom och koppar-T.
Men direktiven är tydliga.Jepp, men tills det finns direktiv så får vi finna oss i att folk tar olika beslut och inte anse att de ska välja ett annat arbete för att de inte klarar sitt jobb.
Jo numera så är det 100% säkert.Sterilisering har ingen hundraprocentig säkerhet.
Nej det finns även tidig abort.Då är avhållsamhet det enda om man inte vill riskera en oplanerad graviditet.
Oavsett hur det gått till så är man med barn och kommer inte att få legal hjälp med abort men kan få hjälp att klara av den givetvis och att adoptera bort det om det är ens val.
Ett levande fött barn efter V22 är egentligen ingen abortfråga längre.hjärtlösa idioter som alltid lyckas se abortfrågor från alla andras perspektiv än kvinnans.