Att förlora ett barn... Min son är död....

I morgon åker jag till Småland för Blå Stjärnan-kurs och blir borta 10 dagar, har lite ångest inför det då jag aldrig varit utan mina barn så länge:crazy:... Men det blir bra, och nyttigt!

Du kommer ha fullt upp med mjölkningar, lektioner och studiebesök så du hinner förhoppningsvis inte tänka på så mycket annat! Och säkerligen massa trevligt folk att umgås med när det finns lite tid över.

Det är helt fantastiskt vad fonden och ditt engagemang gör för alla. Att så många vill intervjua, härligt.

Själv kapar jag din tråd lite som jag brukar... :o
Är på väg från jobbet till sorgegruppen. Det är med blandade känslor idag. Har hittills känt så bra där, prata av sig med folk i samma ålder som har förlorat en familjemedlem. Idag ska vi dock prata om tiden före, under och efter dödsfallet... Kommer nog kännas bra, samtidigt som jag undrar varför jag utsätter mig själv för att prata om nåt som kommer vara fruktansvärt jobbigt.
Även om det kan kännas tungt så är det nog nyttigt och bra efteråt! Just att gå igenom allt är nog bra för bearbetningen, men ska erkänna att jag ännu inte orkat läsa den här tråden från början igen....

Och det är HELT ok att kapa tråd, sorgen har vi ju gemensamt och den kommer att finnas med oss livet igenom. Känns fint om vi kan stötta varandra:love:

Ja, du är en sann hjälte! :love::bow:
Det du gör är så otroligt fint, starkt och fantastiskt så det finns liksom inte riktigt ord för det, därför vet jag inte vad jag ska skriva :o
Men i alla fall - många stora, varma kramar till dig! :love:
Någon hjälte känner jag mig inte som, brukar uttrycka det mer som att jag petade omkull den första dominobrickan.... Sen har det rullat på, vilket jag är glad för! Tror dock att leo haft ett finger med i spelet, det har hänt för mycket som verkar ofattbart!:love:
Känns fint att göra allt det här, inte minst då det ger sån enorm respons!

En lustig sak jag tänkt på är att jag träffar så OTROLIGT många fina människor så fort jag är in till stan och handlar... Förr träffade jag ALDRIG någon jag kände?:confused:

Snart har halva kursen gått, och nej, jag hinner inte tänka så mycket på annat än kor!:p
Har idag tagit ledigt från mjölkningen efter att igår blivit omkullsparkad av en ko, varvid sträckningen i nacken kom tillbaka som ett brev på posten:mad:
Var sista dagen på den gården, och har ju varit där fler dagar så det känns ok.

Blev oerhört glad idag när jag hittade en text på FB från Polisen i Västmanland. Var iofs en oerhört sorglig berättelse om en ung kille som gått under av droger, men bilden de lagt till var på Minnesfondens armband:love: Nu växer antalet medlemmar i gruppen konstant och kvinnan som tillverkar armbanden får enormt med beställningar!!!
Helt otroligt!!! Hade aldrig kunnat drömma om det här.

På måndag är det dags för föreläsningen och enbart via FB har 93 personer aviserat att de kommer:o Teatern tar in 450 personer...
Har även bokat annonserna, så nu kommer det även ut i lokaltidningen (i morgon) och i annonsbladet till helgen. Inte helt otroligt att vi får lov att köra fler föreläsningar! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det här verkligen kan ge den effekt jag drömmer om!

Tänk om Leos död skulle kunna hjälpa MÅNGA andra att inte börja/kunna sluta:love: Det ger mig ett hopp och en framtidstro!

Hemma efter nio dagar i Småland som gjort underverk för min kropp och själ :love::love::love:
Att umgås med djur dagarna i ända, och människor som inte vet vad som hänt, var nog det bästa jag någonsin gjort!
Trots att man var konstant trött i kropp och knopp så var det underbart och LÄTT att ta in alla kunskaper.
Trodde jag skulle däcka idag men vaknade tvärtom upp med en otrolig energi och skuttade ut till hästarna :D

Nu är det sista förberett inför kvällen, som jag tror blir fantastiskt bra! Är så många som är så enormt engagerade och ivriga att sätta igång att jobba.
Polisen i Västerås som skrivit FB-inlägget har köpt 50 armband, de har nu inbringat mer än 15000!!! Även donationerna fortsätter att strömma in, vilket gör mig fantastiskt glad. Tror verkligen att vi kommer att kunna göra skillnad!

Är även peppad på andra områden, har bl a bestämt mig för att ta upp travet igen, och ska i veckan troligen åka och titta på häst. Tanken är att pappa ska bli delägare och finansiera, vilket han inte är medveten om än:angel:, men han nappade iaf och ville följa med och kika:D
Har köpt en begagnad travsele som ska smörjas upp idag, sen ska jag fixa lite med stallrenoveringen och rida om regnet avtar.

Så ja, livet har tagit en helt ny vändning för mig, och faktiskt blivit bättre än innan Leo gick bort...... Visst saknar jag honom enormt men han finns nog med mig mer nu än när han levde, svårt att förklara.

Har varit borta från din tråd ett tag men tänkte jag skulle titta in och se hur du har det i allhelgonatider. Är så glad för att du håller ihop och tacksam för allt gott ditt arbete med minnesfonden leder till. Jag såg också Polisens FB-inlägg kopplade inte ihop det med Leo men nu förstår jag ju!
Det är stort att det kunde komma något fint ur det svåraste och mest meningslösa av allt.

Idag känner jag mig totalt energilös, inte så konstigt kanske efter en intensiv kurs och föreläsningen igår:p

Föreläsningen blev dock lyckad och länstidningen var på plats, den lokala har visst inga reportrar som jobbar kväll (förstår nu varför det är en så innehållsfattig tidning:D )
Ca 250 personer kom och jag tror alla tyckte det var bra, fick mycket positiv feedback.
Nyss ringde lokalradion och ville att jag skulle vara med i deras morgonprogram i morgon, så det blir till att gå upp i ottan och sätta sig på tåget;)
Kör en återhämtningsdag i trädgården och stallet innan det blir en sväng in till stan. Gissar att sängen lockar tidigt ikväll....:angel:

Är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!!:bump::bump::bump:
Precis innan jag skulle gå till bussen så ringer en av Sveriges (Europas?) främsta travtränare upp mig:o Har ju varit sugen på att köra igång med trav igen och skulle titta på häst på torsdag, så tänkte att någon tipsat honom om det.
Istället blir jag erbjuden JOBB!!!
Visar sig att jag tidigare i höstas skrivit och erbjudit mig att rycka in extra (minnet kom ikapp så småningom...) Nu hade en skötare slutat på Frankrikefilialen och en från hans svenska skulle åka ner, således behövde platsen här tillsättas!

Erkände villigt att min körvana är begränsad, var nog 20 år sen jag sist satt i vagn (förutom bakom shettisen), men det avfärdades med att det fanns snälla hästar att börja med:D
Så på torsdag kl 7 ska jag prova på jobbet, och så ska vi diskutera vidare:love:

Kan lova att min energinivå sköt i topp igen, SNABBT!!!!

Håll tummarna på torsdag, vore helt underbart att få jobba heltid med hästar!:love:

Precis innan jag skulle gå till bussen så ringer en av Sveriges (Europas?) främsta travtränare upp mig:o Har ju varit sugen på att köra igång med trav igen och skulle titta på häst på torsdag, så tänkte att någon tipsat honom om det.
Visar sig att jag tidigare i höstas skrivit och erbjudit mig att rycka in extra (minnet kom ikapp så småningom...) Nu hade en skötare slutat på Frankrikefilialen och en från hans svenska skulle åka ner, således behövde platsen här tillsättas!

Erkände villigt att min körvana är begränsad, var nog 20 år sen jag sist satt i vagn (förutom bakom shettisen), men det avfärdades med att det fanns snälla hästar att börja med:D
Så på torsdag kl 7 ska jag prova på jobbet, och så ska vi diskutera vidare:love:

Håll tummarna på torsdag, vore helt underbart att få jobba heltid med hästar!:love:

Men GUD så roligt! Heja dig!!!

Men va fantastiskt! Hur har det gått? :bump:

Men va fantastiskt! Hur har det gått? :bump:
Jodå, provkörningarna gick bra, nu ska jag testa nästa vecka sen blir det utvärdering.
Börjar dock vackla:o, jobbet innebär ju att jag inte kommer att kunna vara familjehem, och jag måste även ta fonden med i beräkningen. Hur mycket tid behöver/vill jag spendera på det???

Är i valet och kvalet, men har en vecka på mig att fundera (även om soc i grannkommunen dyker upp som missat samtal hela tiden...)

Nåja, tar en dag i taget och försöker väga för och emot....

Har grunnat och grubblat i ett dygn nu och det lutar alltmer åt att jag tackar nej till jobbet:(

Efter att ha pratat med soc idag så känner jag att det som i slutändan kommer att ge MIG mest är att få ta hand om barn/ungdomar och nu är jag aktuell för en placering av en tonårstjej.
Jobbet skulle innebära att jag blir borta ca 12 timmar om dan, minst, vilket ju inte kommer att ge utrymme för annat, och jag VILL ju hjälpa andra....:crazy:

Svårt beslut, men känns ändå rätt! Hade det inte varit heltid så hade saken hamnat i annat läge.

Har grunnat och grubblat i ett dygn nu och det lutar alltmer åt att jag tackar nej till jobbet:(

Efter att ha pratat med soc idag så känner jag att det som i slutändan kommer att ge MIG mest är att få ta hand om barn/ungdomar och nu är jag aktuell för en placering av en tonårstjej.
Jobbet skulle innebära att jag blir borta ca 12 timmar om dan, minst, vilket ju inte kommer att ge utrymme för annat, och jag VILL ju hjälpa andra....:crazy:

Svårt beslut, men känns ändå rätt! Hade det inte varit heltid så hade saken hamnat i annat läge.
Följ ditt hjärta så långt du har råd (vilket inkluderar ork. Glöm inte att hjärtat måste välja åt Dig själv också. Tänk på vad du själv vill ha åt dig. Lite ego måste man vara). Jag tror dock att de erfarenheter du har (både som person och som mamma till dina barn. Jag är så imponerad av den styrka du skapat i dig själv) gör att du har mycket att ge unga människor på kant med tillvaron av olika skäl.

PS hur du än väljer - hämta mod i att du faktiskt fick ett jobberbjudande. För visst känns väl det som ett litet kvitto?

Jag förstår att det måste vara ett jättesvårt beslut att tacka nej till hästjobbet men jag är övertygad om att många barn och ungdomar i framtiden kommer vara dig evigt tacksamma för att du valde att ta hand om dem istället för att jobba med hästarna. Det är verkligen jättesynd att det inte går att kombinera arbetet med hästarna med att ta emot och ta om hand om barnen men när det nu är som det är så tror jag absolut att du har valt rätt. Ditt hjärta är så stort och du har så enormt mycket att ge. Dina inlägg fullkomligt strålar av kärlek och jag kan faktiskt förstå hur du menar när du skriver att:
livet har tagit en helt ny vändning för mig, och faktiskt blivit bättre än innan Leo gick bort
Du har gått igenom så enormt mycket och fått inse hur fantastiskt stark du är och vilken skillnad du faktiskt kan göra och gör.

Jag följer fondens arbete på fb och jag är så imponerad av vilket enormt jobb ni lägger ner och så mycket pengar ni har fått ihop under en såpass kort tid. Jag skickade inbjudningar till min bror och hans sambo när föreläsningen var för de bor ju där i krokarna och jag hoppas att de gick på föreläsningen. Man kan aldrig vara nog förberedd när ens barn börjar närma sig tonåren vilket deras äldsta gör nu. För mig var det tyvärr för långt att åka.

Du är så fantastisk @Texaz . Du har så mycket att ge och ditt hjärta är oändligt stort :love: Glöm aldrig det. Du behövs verkligen! Det är helt okej att bryta ihop och vara helt orkeslös ibland för du kommer igen.

Kramar i mängder :love:

Tack ska ni ha! @BornAgain , ja jag känner mig hedrad och glad över att det faktiskt gick så bra att köra häst efter så många år. Blir kanske en egen framöver trots allt.

Ja @TinyWiny , att få hjälpa barn/ungdomar känns oerhört viktigt och meningsfullt, dessutom kommer nog arbetet med fonden att ta en del tid i anspråk. Den ger mig dessutom så mycket tillbaka:love:

All respons och kärlek jag får från människor omkring mig känns så fantastiskt, många som jag bara känner ytligt dessutom! Min vänskapskrets växer stadigt, ger man får man visst tillbaka, mångfalt!
Droger är ju dessutom högaktuellt just nu, i alla medier tas ämnet upp, och det känns som helt rätt tid att lägga fokus på det!

Dessutom finns ju ett antal travtränare på närmare håll som kanske kan behöva lite extrahjälp i stallet. Jag tror att allt i slutändan ordnar sig till det bästa!!

Lite halvskumt, men under em fick jag erbjudande om ett deltidsjobb:crazy: Precis vad jag önskat (förutom att ägaren av seminstationen bokat upp en hel del pass framöver...)
Tecken på att jag tog rätt beslut???

Usch, i morgon måste jag ringa tränaren, ville inte göra det innan start idag...

Känns dock rätt i hjärtat och själen :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 365
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka