Det är inte konstigt att du känner dig som en urvriden disktrasa efter studentfirandet. Det har jag också gjort och då har jag inte haft en stor sorg att bära på under tiden. Det tar på krafterna att fixa och dona och att sen träffa så mycket människor. Särskilt nu när du inte är van vid att träffa så många människor och i så långa stunder i taget. Som värdinna för en student har man verkligen inte en lugn stund. Jag hoppas att du har fått sova gott inatt så att du mår bättre idag och har återfått krafterna lite men tillåt dig att ta det lite lugnt nu så att du inte tar ut dig alldeles.
Men så ledsamt att höra att farfar har råkat illa ut
som om ni inte har nog ändå. Jag hoppas verkligen att de kan operera honom och att han får repa sig och hänga med ett tag till.
Kanske får du helt enkelt säga till din mamma att du behöver lugn och ro nu? Att du behöver få vara ifred ett tag nu och återhämta dig för det behöver du ju verkligen. Kanske kan du ta en ridtur med dottern om du orkar och sätta din mamma på att göra något som du faktiskt behöver hjälp med om det är lämpligt om hon ändå vill stanna ett tag? Det är ju en sak att ha människor omkring sig under en dag men i flera dagar när man är helt slut leder knappast till något positivt och du har all rätt att säga ifrån vad du behöver.
Hoppas att du hinner återhämta dig lite innan söndagen nu då och vad bra att Leos kompisar ställer upp och hjälper till. Jag hoppas så innerligt att iallafall några utav dem som också missbrukar nu förstår vad deras missbruk faktiskt till slut leder till och att de får den hjälpen och den stöttningen de behöver för att kunna ta sig ur det och hitta andra värden i livet.
(Vilket får mig att komma ihåg att jag måste sätta in lite pengar på fonden nu när skatteåterbäringen kommer. Kan du inte lägga in bankgironumret under dina uppgifter så att det finns där? Eller det kanske du redan har gjort fast jag inte har sett det?)
Det är bra att du känner att du kan ösa ur dig här.
Många varma kramar
Tack och lov var det ingen fraktur för farfar
Dottern har jag idag skjutsat till bussen så nu är hon hemma igen, och tack vare tågstrejken söderut så måste mamma åka tidigare än planerat. Inget ont om henne, men jag känner att jag behöver få vara ensam, återgå till normala rutiner.
Dottern berättade en del på resan till bussen, bl a att Leo var enormt rädd för att någon av hans nära skulle dö, som t ex farfar... Det skulle han aldrig klara, hade han sagt. På något sätt känns det då bra att han fick gå före
, låter nog hemskt, men jag tror att han gått under och lidit då... Nu somnade han in, med förhoppningar om framtiden, och vi som är kvar vet att farfar inte har så fasligt långt kvar.
Jag har haft rätt fullt upp idag, skjutsat dottern till bussen som sagt, varit till graven samt handlat. Mat och den dagliga "däckningen", har sen jobbat i trädgården. Läkande att rensa ogräs, trots att tankarna gnager hela tiden.
I morgon åker mamma och ev ska jag åka och titta på en vän som tävlar. Orkar jag så blir det nattvandring på stan, men högst tveksamt. Tror jag kommer att behöva återhämta mig på hemmaplan. Dock inga tårar idag heller
, börjar känna mig onormal!! Borde inte sorgen komma ut??
Dottern har skrivit ner en del funderingar innan Leos död, hon visste nog innerst inne hur det skulle sluta
Funderar starkt på att göra en bok om alla våra tankar, funderingar osv med tiden. Hon har ju även Leos funderingar via bl a instagram, och hans anteckningar har vi ju. Det blir dock en senare fråga, först ska allt praktiskt lösas, är ju en del kvar, men det löser sig på måndag. Nu har jag några dagar för återhämtning
Massor av kramar till er som följer, det betyder enormt mycket!
Och ja, jag ska se om jag kan lägga in numret till minnesfonden under min profil. Är dock inte så himla teknisk