Att föda barn - dödsångest?

Sv: Att föda barn - dödsångest?

hahah så sant så sant..

tyvärr så kommer jag inte våga igen.. jag funderar även på att sterilsera mej bara för att utesluta alla risker att bli gravid..:crazy:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

*knapplån*

Blir yr av att läsa här. Spricka.. sy i underlivet.. blöda massor.. panik.. flera dygn..

Ok nu är de ju många som skriver att de inte va så farligt som de trodde de skulle bli. Men man fastnar lätt på dem som haft det värst. Måste nog lägga mig ner och fundera på hur detta skall gå. :angel:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

kommer säkert gå kanon.. man hittar en styrka man inte viste fanns..

det är värt allt när man får ut sin bebis:love:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

hehe ja, de är inte direkt så att man kan dra sig ur nu *pekar på kanonkulemagen*

Stod på gymmet idag (ja jag kämpar på så länge det känns ok) och då visade de en förlossning på tv. Jag stod och stirrade så koncentrerat att folk började skratta lite. Men men.. även hon överlevde ju. Det är ju en och annan kvinna som fött barn ;)
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Så har jag känt det nästan ända fram till nu, eller till i julas i alla fall. Men man måste ju inte skaffa fler barn än man känner att man vill. :idea:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Blir yr av att läsa här. Spricka.. sy i underlivet.. blöda massor.. panik.. flera dygn..

De flesta spricker lite grand, men det är inget som känns när det sker. Att bli sydd i underlivet är inte värre än någon annan stans antar jag, man brukar kunna få bedövning först. Blöder gör alla i någon mån, men det är ovanligt att det blir mycket. Och jag tyckte det var skönt att ligga på BB de där 4 dagarna, man blev ompysslad och fick vila och var lite isolerade tillsammans jag och pappan. Han fick vara där hela tiden, vi fick ett lite större rum. Alla var snälla och gulliga. :)
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Så har jag känt det nästan ända fram till nu, eller till i julas i alla fall. Men man måste ju inte skaffa fler barn än man känner att man vill. :idea:

Inte?? :eek:
nästan alla runt omkring säger. klart ni ska skaffa en till annars blir det ju synd om Felicia...
jätte jobbigt:cry:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

hehe ja, de är inte direkt så att man kan dra sig ur nu *pekar på kanonkulemagen*

Stod på gymmet idag (ja jag kämpar på så länge det känns ok) och då visade de en förlossning på tv. Jag stod och stirrade så koncentrerat att folk började skratta lite. Men men.. även hon överlevde ju. Det är ju en och annan kvinna som fött barn ;)

nää lite sent nu..:D

Lycka till:bump:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Tv3 har alla delar av Sjukhuset som webb-tv :) Jag tycker att alla förlossningar de visar är helt underbara! Visst låter mammorna och skriker precis när bebis ska ut (men då är du så fokuserad så jag tror inte ens man minns att man gör så) Sen bara plopp kommer bebis ut och allt blir helt stilla... Jag tycker att det dämpar ev. förlossningsskräck att se på helt vanliga förlossningar och inte bara lyssna på alla skräckhistorier. För det är ju mest de delarna som folk fokuserar på ;) Men det förekommer alltså helt vanliga förlossningar också! :idea: Titta, njut och böla lite!!
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Inte?? :eek:
nästan alla runt omkring säger. klart ni ska skaffa en till annars blir det ju synd om Felicia...
jätte jobbigt:cry:

Självklart inte. ;) Vill man bara ha ETT barn, så är det fullt OK. Du kanske ändrar dig om något år, eller så gör du inte det. Inte mer med det. :)
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Men min förlossning var väl vanlig? Den gick bara fortare än det rent statistiskt brukar göra för förstagångsföderskor. Och i och med det blev jag överraskad och var inte beredd och kände mig felunderrättad. Det hade nästan varit bättre om BM hållt tyst och inte sagt att det skulle ta lång tid. Sen att jag blödde mycket och ingen förklarade varför och dessutom glömde skriva något alls i min journal vet jag inte vad jag ska tro om. Jag tycker inte min berättelse är någon skräckhistoria i alla fall.

Vad är egentligen en "vanlig förlossning" då? Alla har olika upplevelser, det finns inte två exakt lika förlossningar. Och självklart gör det ont att föda barn, det är blodigt och skitigt och det är fullt normalt att det är så. Och sen får man lön för mödan när de lägger bebisen på bröstet och man glömmer jättefort hur ont det gjorde.
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

nästan alla runt omkring säger. klart ni ska skaffa en till annars blir det ju synd om Felicia...
jätte jobbigt:cry:

Den enda det blir synd om är syskonet som blivit till för att andra vill det, inte för att föräldrarna vill det!

Kram!

/Timsetim
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Exakt! :bow: Barn ska väl få bli till för sin egen skull, inte för att man vill ha lekkamrater till sitt barn?
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Nej jag har aldrig sagt att din förlossning är en skräckhistoria. Men konstigt nog så är det bara all de konstiga saker man hör som man minns...

Klart att alla förlossningar är olika, men de är ju lite lika också. Det är ju t.ex. samma faser man går igenom. Men sen är ju det olika i tid, upplevelse m.m. Jag vill inte dra några exempel jag hört på sådan som jag inte klassar som "vanliga" ;) Jag tror att de flesta hört sånt redan...
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Äh... Jag vet inte om jag vill ha ett till barn. Jag vet inte om jag orkar med detta igen. Jag mår väldigt dåligt över att inte kunna göra alla vanliga saker här på slutet. Bara en sådan sak som att vända mig i sängen och få andnöd/blodstopp några sekunder när jag vänder runt gör att jag nästan får panik.

Det finns fördelar med ett barn också! Det finns fördelar med två eller fler och vem har rätt att avgöra vilka fördelar som väger tyngst just i er familj? Det är ju upp till er.

Jag känner att med ett barn så blir vi mycket friare och kan göra mer saker :) Men sen hur vi känner i framtiden kan jag ju inte sia om nu!!
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Men konstigt nog så är det bara all de konstiga saker man hör som man minns...

Visst är det konstigt? Speciellt när man själv bara har kort tid kvar. Just då ska man nog inte lyssna för mycket på någon öht. Jag borde tex inte ha lyssnat på min BM, men hon var ju så tvärsäker på hur det skulle bli för mig. :angel:

Nejmen, jag ville inte att du skulle ge exempel på nåt annat än helt vanliga förlossningar! Vad anser Du är en "vanlig förlossning" menade jag. :idea:
 
Sv: Att föda barn - dödsångest?

Vad anser Du är en "vanlig förlossning" menade jag. :idea:

Får jag svara på den? :angel:

Så här ser det vanliga förloppet ut enligt mig!

Vattnet går.

Aaaaaaaaaaaajjjjjjjjjj som f***********n i en för alla olika lång tid.

Krystar x-antal gånger.

Bebis ute.

Bebis på magen.

Mamman sys vid behov.

Moderkaka kommer ut.

(Det finns en möjlighet att moderkakan kommer före att det sys, jag hade ju en ovanlig förlossning så jag kan inte ordningen helt 100 där!;) )

Det tillhör även vanligheterna att någon form av smärtlindring ges vid något tillfälle.

Ovanligt blir det vid igångsättning, kejsarsnitt, op ut moderkaka osv.

/Timsetim
 

Liknande trådar

Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 135
Senast: pimy
·
Relationer Detta är en tråd som lika gärna kunde hamna på förälder, hund eller ÄU så blev här:p Jag och sambon har precis som många andra våra...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 786
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 536
Senast: zabby
·
C
  • Låst
Övr. Barn ...när det gäller alla "regler" när man är gravid? (detta inlägg är lite långt, så hoppa över stycket mellan stjärnorna om ni inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 508
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp