IslandsJulia
Trådstartare
Hej ni som kanske har varit med om detta mer än jag har! Jag funderar nämligen på att flytta från Göteborgs trakten upp till Härnösand (som ligger lite ovanför Sundsvall). Jag har funderat på hur det skulle gå att köra med en vanlig transport och kommit fram till att det nog inte hade varit så roligt för hästen att stå där i ett x antal timmar.. Då måste man väl stanna och ta ut och gå lite med hästen några gånger, och vatten kan den ju inte ha i transporten, eller?
Sedan funderade jag på hur det skulle vara om man anlitade en hästtransportfirma att köra hästen för mig, men jag vet inte vilka som är seriösa och desto mindre seriösa då det tyvärr finns de som är oseriösa här i landet..
Jag har ingen egen erfarenhet av att "frakta" en häst så pass långt och har endast varit med om att titta in och lasta på en häst i en sådan hästtransportlasbil då jag sålde min gamla häst.
Och min häst som är en islandshäst på 7 snart 8 år har inte heller fraktats längre än från Vårgårda till mig, så jag vet inte hur han kommer reagera på detta...
Hur ska jag göra?
Vet ni några seriösa firmor?
/Julia
Sedan funderade jag på hur det skulle vara om man anlitade en hästtransportfirma att köra hästen för mig, men jag vet inte vilka som är seriösa och desto mindre seriösa då det tyvärr finns de som är oseriösa här i landet..
Jag har ingen egen erfarenhet av att "frakta" en häst så pass långt och har endast varit med om att titta in och lasta på en häst i en sådan hästtransportlasbil då jag sålde min gamla häst.
Och min häst som är en islandshäst på 7 snart 8 år har inte heller fraktats längre än från Vårgårda till mig, så jag vet inte hur han kommer reagera på detta...
Hur ska jag göra?
Vet ni några seriösa firmor?
/Julia