att få Travhäst fatta galopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

JessicaM

Trådstartare
Ja jag vet att det finns massa trådar om detta men jag hittar inge bra, så jag tänkte passa på att fråga er travfolk som är kunniga :D

Får hem min häst på lördag och tänkte om ni har några tips på övningar som förbättrar galoppen.

Hon kan från skritt -trav-travtraaaaaaaav fort som satan -galopp kanske man kan kalla det hehe

Vill lära henne att kunna galoppera sakta och lugnt, få bort travtraaaven och förbättra den snabbare galoppen om ni förstår :D

Vill gärna ha massa tips på övningar så man slipper den här travtraven.
Snälla hjälp mig :bow:

Sv: att få Travhäst fatta galopp.

När man vill lära en häst ngt grundläggande, så passar det oftast under forumet GRUNDUTBILDNING.

OCH, tittar man då på översta tråden i forumet Grundutbildning, så heter den passande nog... Träning av ridtravare. Den är dessutom NÅLAD, så den är inte svår att hitta.

Första raderna, står det att läsa så här...

hej! jag ska/har köpt e travare som jag får hem till helgen! Jag har haft häst tidigare dock ingen travare. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur man kan arbeta fram en ren trav och galopp.

Borde då inte några trevliga tips, gå att hitta i den tråden?

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 025
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama