För drygt 20 år sen gjorde jag ett provdyk och blev helt lyrisk. Jag bestämde mig för att någon gång ta dykcert. Det har ju inte hänt än men jag började snorkla där ett par år sen. Eftersom jag är en sån extrem fryslort och min våtdräkt är någon illasittande mojäng från 80talet har det inte blivit så himla mycket snorklat i Sverige. Jag badar sådär 2-3 gånger på sommaren men varje gång tänker jag är jag borde få tummen ur och lära mig dyka så jag kan vara djupare ned i vattnet.
Jag älskade känslan av viktlöshet!
Själva kursen är ju överkomlig i pris.
Frågan är om jag kommer dyka tillräckligt för att hålla igång kunskaperna?
Grejen är ju att man inte ska dyka själv och jag känner inte någon annan som gör det.
Och jag lär ju inte köpa all utrustning på er gång utan behöver nog hyra det mesta. Så då blir de ju ett projekt varje gång. Det är ju en sak på semesterresor men resten än året..
Ni som har dykcert har ni hållt igång?
Jag älskade känslan av viktlöshet!
Själva kursen är ju överkomlig i pris.
Frågan är om jag kommer dyka tillräckligt för att hålla igång kunskaperna?
Grejen är ju att man inte ska dyka själv och jag känner inte någon annan som gör det.
Och jag lär ju inte köpa all utrustning på er gång utan behöver nog hyra det mesta. Så då blir de ju ett projekt varje gång. Det är ju en sak på semesterresor men resten än året..
Ni som har dykcert har ni hållt igång?