Att det ska vara så svårt: Rasdilemma! Rottis/Basse?

Sv: Att det ska vara så svårt: Rasdilemma! Rottis/Basse?

Alltså, det blir väl mer än två timmar om man slår ut det, hur som helst? Jag menar mer än två timmar i stöten, men det kanske du menar ändå?

Såhär såg det ut för goldenkillen: 3x(15-)30 min promenader, 1 stund lös i en stor hage, hur länge berodde på om det var andra hundar med + en lång vända på 1-1,5 timme, om han inte sprungit/lekt livet ur sig i hagen. :D Men han kunde i princip alltid vara med på sin husses jobb, eller så hade jag honom när jag var hemma. De var också på kurs regelbundet.

Något liknande det här bör funka för mig också, även om det kanske blir till att hitta en dagmatte eller "promenerare"!

Är själv uppvuxen med basset hound då de är mammas "ras" hon är nu inne på sin 5(?)
Hon finns här inne ochså men just nu har hon inget internet annars hade du säkert fått ett låååångt inlägg om just basset utav henne.

Goa glada, trötta, snabba, pussvänliga. Kanske lite svårt att hoppa ur och i en båt men med lite hjälp så.

Tycker absolut du ska ringa en kennel och åka o titta. Men du kommer bli förälskad :D ;)

4:de är det iof för min del, KisseNova ägde 2 också;)

Världens goaste ras:angel:

ja,jag har internet nu.:banana::banana:

vaför inte en cane corso:idea:. jag har en sån och är jätte bra att ha med i stallet.han är med mig varje dag i stallet och han älskar det:love:

Hm. Om du inte är väldigt hundvan skulle jag av erfarenhet inte vilja rekommendera en RR. Det kan tyvärr gå rätt så illa, har jag sett vid mer än ett tillfälle..

Pippilotta: Haha, dar ar du! Jag ska formodligen aka o halsa pa pa nagon kennel, men jag har en reservation gentemot rasen; lydnaden, hur funkar det? Har hort att tax och basset hound har liknande syn pa det dar med lydnad. Och den tax mamma hade hand om lyssnade inte for fem ore om han inte hade lust. Fruktansvart envis. Fast aker jag o halsar pa dem blir jag nog sald anda.... Ar annars inne pa storpudel nu. (snacka om helvandning... :o)

Romanique: vet ingenting alls om cane corso, ska kolla upp!

Epona: Jag tycker att RR ar fantastiskt vackra hundar, som kan vara mkt trevliga, men overvager sjalv inte att skaffa en. Min kille vill det, men han vill garna tro att jag har mer erfarenhet an vad jag har.

Pippilotta: Haha, dar ar du! Jag ska formodligen aka o halsa pa pa nagon kennel, men jag har en reservation gentemot rasen; lydnaden, hur funkar det? Har hort att tax och basset hound har liknande syn pa det dar med lydnad. Och den tax mamma hade hand om lyssnade inte for fem ore om han inte hade lust. Fruktansvart envis. QUOTE]

*puttar lite*

Vilken kennel ska du hälsa på?? Nyfiken?
Jag kan svara på lydnaden med en basset hound, dom är riktigt envisa hundar som ofta gör som dom själva vill. En god förklaring till varför dom har så långa öron, för dom stänger gärna av hörseln när det är något oviktigt som tex lydnad men hör väldigt bra om man tappar en matbit på golvet :D

Men vi har haft 6 olika personligheter av basset hound varav alla mer eller mindre har gått lösa. Vi tog våran Hubert som omplacering och i hans första hem så tror jag nästinintll aldrig han hade koppel. Han gick lös mitt inne i helsingborg utan problem. Sen så tränade jag och min ena basset hound lite lydnad hemma med väldigt bra resultat om jag får säga det själv men min familj är tyvärr mitt enda vittne på detta för när det kom utomstående så verkade han tappa hörseln varje gång.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 771
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 870
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 175
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar