Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte så jättemycket mackor utan mest blir det grovt rågbröd till soppor och grytor och jag vill gärna ha ett färskt bröd så jag bakar i små satser. Kanelbullar har jag faktiskt inte gjort på många år, jag känner mig själv och skulle jag börja baka den typen av bröd skulle kosthållningen snabbt urarta.Sååå... mackor och kanelbullar?
Precis, och sen ett och annat jästpaket i förskott då tillgången varierar kraftigt.Tycker inte jag ser bunkring runt mig men många som har tid över och vill sysselsätta sig med trädgård, snickra och baka av dom jag känner.
Jag är mer förundrad över att någon ser hur andra sköter sin hygien. Jag och mina kollegor gör sånt i enskildhet på toaletten.Det är inte så lustigt att det går åt en massa handsprit när jag ser hur mina kollegor gör. De tvättar händerna noga med tvål och sen använder de handsprit i massor innan de sen går hem
Tvål och vatten ska ju vara bäst så varför vräka på med handsprit efter att man har tvättat händerna
Handsprit ska väl användas om man inte kan tvätta händerna
Det fullkomligt stinker sprit i omklädningsrummet
Svårt att undgå i ett litet omklädningsrum när folk tvättar händerna med toadörren öppen när som sagt det dessutom stinker handsprit om personerna när de går förbi mig som också befinner mig i det lilla omklädningsrummetJag är mer förundrad över att någon ser hur andra sköter sin hygien. Jag och mina kollegor gör sånt i enskildhet på toaletten.
Och nej det är inte konstigt att en del gör både och, varför ställer man alltid ut handsprit på toaletrerna ( eller i anslutning till dem) annars? Vi har haft det sen svininfluensan på jobb. Okej nu jobbar nästan alla hemma, men innan det direktivet.
Vi stänger dörren på toaletten och har inte varit i något sammanhang där man inte gör det ( med undantag om någon behöver assistans med sitt toalettbesök) men smaken är olika. Jag skulle personligen inte reagerat. Folk får göra som de anser är bäst och skulle själv tycka det var obehagligt om någon diskuterade mina vanor vid handtvätt på ett internetforum.Svårt att undgå i ett litet omklädningsrum när folk tvättar händerna med toadörren öppen när som sagt det dessutom stinker handsprit om personerna när de går förbi mig som också befinner mig i det lilla omklädningsrummet
Ska jag vänta utanför omklädningsrummet tills personen är klar
När det nu är brist på handsprit tycker jag det är onödigt att slösa med den eftersom den behövs bättre på andra ställenVi stänger dörren på toaletten och har inte varit i något sammanhang där man inte gör det ( med undantag om någon behöver assistans med sitt toalettbesök) men smaken är olika. Jag skulle personligen inte reagerat. Folk får göra som de anser är bäst och skulle själv tycka det var obehagligt om någon diskuterade mina vanor vid handtvätt på ett internetforum.
Vad får dig att tro att du förnärmat mig?När det nu är brist på handsprit tycker jag det är onödigt att slösa med den eftersom den behövs bättre på andra ställen
Jag ber om ursäkt att jag förnärmat dig
Så bara för att det finns är det ok att slösa med denVad får dig att tro att du förnärmat mig?
Den som ställer fram handsprit där den inte behövs ligger väl bäst till att klandra och inte den som använder tillgänglig
Nej medvetet slöseri är inte bra, men att släntrianmässigt utnyttja vad som finns är något många gör. De kanske tolkar det som det förväntas av dem att använda både tvål och vatten och handsprit och ser den som inte gör det som en slarver..Så bara för att det finns är det ok att slösa med den
Det tycker inte jag när jag vet att det är brist och att en del handsprit späds ut för att räcka längre vilket då gör att den kanske fungerar sämre där den verkligen behövs
Då är det jag som är en slarver för jag använder inte slentrianmässigt handsprit stup i kvarten bara för att det finns på toaletten eller någon annanstansNej medvetet slöseri är inte bra, men att släntrianmässigt utnyttja vad som finns är något många gör. De kanske tolkar det som det förväntas av dem att använda både tvål och vatten och handsprit och ser den som inte gör det som en slarver..
Tycker du det är okej att köpa in en bristvara för att sätta ut den för användning av folk som inte behöver den? Det ser åtminstone jag som ett större fel och något som möjliggör slöseriet. Genom att ta bort handspriten så slutar slöseriet för alla .
Så nej enligt mig gör inte dina kollegor något fel, de gör sitt bästa.
Om du vill övertolka in absurdum och strunta i vad jag tycker så jovisst.Då är det jag som är en slarver för jag använder inte slentrianmässigt handsprit stup i kvarten bara för att det finns på toaletten eller någon annanstans
Handsprit behövs på jobbet men inte i den utsträckningen som den används
My bad
Önskar innerligt att jg skulel gilla surdegsbröd. Men tyvärr har det mesta jag hittills smakat haft stenhård skorpa som gör illa i munnen och varit just surt. Plus att det varit bakat på huvudsakligen vitt mjöl.
Mitt grova bröd med frön kan jag inte komma i närheten av - åtminstone av vad jag hittills googlat