För mig är det att bunkra.De har stoppat möjligheten att ta ut mer medicin än tre månader i taget nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig är det att bunkra.De har stoppat möjligheten att ta ut mer medicin än tre månader i taget nu.
https://mittkok.expressen.se/artikel/darfor-ska-du-inte-slanga-gammal-jast/https://www.land.se/mat-dryck/rusning-efter-jast-och-mjol/
Det finns alltså ingen anledning att köpa mer än man behöver och det finns inga pengar att tjäna på att sälja jäst som blivit halvdan. Slutar vi bara överkonsumera finns det i alla butiker snart igen.
Ja jag räknar aldrig jäst som död förrns den möglat. Det där bäst före datumet är för mig helt obegripligt snålt satt
Ja jag räknar aldrig jäst som död förrns den möglat. Det där bäst före datumet är för mig helt obegripligt snålt satt
Kronjäst prioriterar färsk jäst nu och då ffa blå.På mitt Ica satt det en lapp torrjästen är slut hos vår leverantör och vi vet inte när den kommer in igen
När jag var och handlade lite igår så var det gott om iaf makaroner och annan pasta och massor med toapapper, jag undrar alla som bunkrade vad de gör med allt toapapper, sover på det?
Jag har fått svar på toappersmysteriet.När jag var och handlade lite igår så var det gott om iaf makaroner och annan pasta och massor med toapapper, jag undrar alla som bunkrade vad de gör med allt toapapper, sover på det?
Då är det massor som planerar att bli med hund/kattJag har fått svar på toappersmysteriet.
På Facebook finns några populära klipp på folk som byggt hinderbanor av toapapper till sina katter och hundar.
Det var det allt toapper skulle vara till.
Gjorde en snabb sväng till affären idag.
fortfarande står skylten om att jästen är slut på hyllan. Nån som vet om Jästbolaget inte klarar att leverera eller om det tar slut samma stund det når butiken?
(hen jag frågade hade ingen aning....)
Jag har ingen kris men tycker detta är ett märkligt fenomen. Inget annat verkar vara slut.
Jag tror det lika mycket handlar om ökad användning, att många gillar att pigga upp den lite mer ensamma vardagen med hembakt.Det har varit artiklar om det och de jobbar för fullt med att framställa jäst men eftersom folk bunkrar så mycket så snabbt hinns det inte med. Det är ingen brist på jäst utan brist på folkvett.
Önskar innerligt att jg skulel gilla surdegsbröd. Men tyvärr har det mesta jag hittills smakat haft stenhård skorpa som gör illa i munnen och varit just surt. Plus att det varit bakat på huvudsakligen vitt mjöl.Jag möter jästbristen med att göra egen jäst istället - jag har "bryggt" en surdegsstartare sedan i måndags, kan knappt vänta tills den är redo att användas!