Jo, det kan man. Men det kan vara svårt att få till samma smak/fetthalt som den köpta. Den köpta är dessutom berikad med D-vitamin m m.Är havremjölk inte sånt man kan göra själv väldigt enkelt på havregryn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det kan man. Men det kan vara svårt att få till samma smak/fetthalt som den köpta. Den köpta är dessutom berikad med D-vitamin m m.Är havremjölk inte sånt man kan göra själv väldigt enkelt på havregryn?
Då fattar jag, hahahaNEJ! De är vidriga, köp för guds skull inte en sån där jätteburk om du bara ska smaka! De finns i mindre format. Bullens var det enda mitt ex "lagade", ställde konserven direkt på plattan och det luktade så vidrigt om det där korvspadet att jag vägrade vara hemma när han tillagade och åt äckelkörven!
Bullens... menar ni då den där jättestora koncerven med korv? Googlade och det var det närmsta jag fick upp. Så de är alltså goda? Har alltid antagit ett de smakar mindre gott, jag menar korv i konservburk?
Gulaschsoppa, tonfisk, majs, ananas, persikohalvor, kastanjer, vita bönor. Och kattmat till katterna.vad för konserver har ni hemma regelbundet?
Lätt. Haft en burk i några år som vi inte har öppnat. Nutella är inget för oss.Jag fattar fö inte den här broschyren med mat man ska ha hemma och så är det en bild på en nutellaburk. Hur i hela friden lyckas man med att ha sånt i lager utan att äta upp?
Jag har läst innehållsförteckningen och det finns matvaror jag inte ätit sedan den blev obligatorisk på 80-talet. Bullens tror jag inte ens att jag öht har smakat.Finns små korvar också. Godaste korven! Men man ska inte läsa innehållsförteckningen.
Just det!Gulaschsoppa, tonfisk, majs, ananas, persikohalvor, kastanjer, vita bönor. Och kattmat till katterna.
Ibland blir det en burk med bönblandning, bara för att ha bönor hemma. Föredrar dock "färska" eller på tetra.
Får man fråga hur det kommer sig att du har 100 kg vete?Jag inventerade mitt skafferi och jag har ca 10 kg ris, 4 kg pasta, 6 kg vete- och rågmjöl (plus 100 kg omalen vete), några kilo bovetemjöl, 0,5 kilo torkade ärtor, 5 kilo torkade vita bönor, 2,5 liter olivolja, 35 burkar Mutti krossade tomater, 2 burkar blåmusslor, 25 kg potatis plus en stor frysbox full med kött, fisk och fågel samt olika baljväxter och några kilo smör.
Jag vill dessutom gärna gå ned 7-8 kilo så jag klarar mig nog utan problem åtminstone till sommaren även om jag får dra ned på ärtsoppan.
Haha, tog undan ett par hundra kilo vid skörd förra sommaren till hönsen och fasanerna i trädgården, men det blir väldigt gott bröd av färskmalet mjöl även om det är tidskrävande arbete att mala med min gamla stenkvarn.Får man fråga hur det kommer sig att du har 100 kg vete?
Då förstår jagHaha, tog undan ett par hundra kilo förra sommaren till hönsen och fasanerna i trädgården, men det blir väldigt gott bröd av färskmalet mjöl även om det är tidskrävande arbete att mala med min gamla stenkvarn.
Men det är inte alltid man får tag i så små färska ju! Men vi är storätare av svamp, jag och dottern, så här går rätt mycket färska champisar också. Just små hela champinjoner är det som gör en gryta otroligt god! Jag vill ju äta det oftare än det finns riktigt små färska champinjoner!Haha jag tycker champinjoner på burk är helt ok men inte alls lika gott som färska .
Krossade tomater, majs, minimajs, wokgrönsaker, olika sorters bönor, persikor/ananas, kokosmjölk, nån enstaka burk Bullens eftersom barnen gillar det. Linser, pasta och nudlar som torrvaror. Jag gillar att ha stommen för många rätter hemma och bara behöva kompletteringsköpa med lite färska grönsakerBåde ni som preppar och ni som inte gör det, alltså vad för konserver har ni hemma regelbundet?
Jag har det. Svårt!Jag fattar fö inte den här broschyren med mat man ska ha hemma och så är det en bild på en nutellaburk. Hur i hela friden lyckas man med att ha sånt i lager utan att äta upp?
Fast nutella är inte ens gott.Jag fattar fö inte den här broschyren med mat man ska ha hemma och så är det en bild på en nutellaburk. Hur i hela friden lyckas man med att ha sånt i lager utan att äta upp?
Du är konstigFast nutella är inte ens gott.
Kommer aldrig köpa någon heller, är ju nästan hälften socker och massor med palmolja i skiten!Fast nutella är inte ens gott.
Haha det var ett sätt att tillaga/värma på konserver . Kan tänka mig att smaken inte förbättrades av att korven lagades i spadet som ju måste innehålla konserveringsmedel.NEJ! De är vidriga, köp för guds skull inte en sån där jätteburk om du bara ska smaka! De finns i mindre format. Bullens var det enda mitt ex "lagade", ställde konserven direkt på plattan och det luktade så vidrigt om det där korvspadet att jag vägrade vara hemma när han tillagade och åt äckelkörven!