Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en tanke bara@GotAsecret Jättetack för tipset! Tyvärr tror jag inte att det är för mig, är just yoga jag är sugen på och ingenting annat. Har testat body balance på gym och det är inte riktigt vad jag är ute efter.
Ohh..jag gillar yoga massor. Köpte i somras en yogaswing som tog yogan till nya dimensioner kan jag säga. Jag har aldrig varit på någon studio,utan tuben funkar perfekt för mig. I början körde jag med datorn framför mig, men nu sätter jag på musik, blundar nästan hela tiden och låter liksom kroppen och musklerna själva hitta de rörelser som känns bra.Jag är jättesugen på att börja yoga men känner mig lite förvirrad. Hur vet man vad för typ av yoga som passar en? Hur vet man om en studio är bra? Hur kommer man fram till att det är värt att lägga så sanslöst mycket pengar på att svettas i grupp? Kan man börja yoga fastän man 1) inte alls är vig, 2) inte är särskilt spirituell och absolut inte köper mumbojumbo-snack?
Jag vill stärka min kropp, få bukt på mina ryggproblem (som kommer för att jag inte stretchar ben och rumpa tillräckligt), bli smidig. Jag vill inte finna mig själv eller bonda i grupp. Jag är otroligt nyfiken på bikramyoga som verkar hemskt men otroligt spännande. Vet dock inte om jag vågar mig i väg på nån prova på. Någon här med erfarenhet av just bikram?
Oh well. Yogaglada människor (med fötterna på jorden) hitåt tack!
Jag känner en yogainstruktör som tydligen ska vara extremt bra enligt folk, jobbar på några olika studios i Stockholm olika dagar. Bl.a Telefonplan och Årsta tror jag, om jag inte minns fel (risken finns ).Ja, det låter sjukt bra! Ska försöka googla fram nåt sånt.
Om nån glad bukefalist vet nåt bra yogaställe centralt i Stockholm (gärna nära T-centralen eller södra) så tar jag tacksamt emot förslag för övrigt!
Hm, det beror kanske på var man bor? I min lilla stad har de två studios jag gått på haft både nybörjar- och fortsättningskursen i en rad olika yogatyper, utöver vanliga drop in-pass.Men var hittar man de där nybörjarkurserna? Jag har till och med börjat titta på möjligheten att åka iväg någonstans över en helg bara för att lära mig grunderna men jag hittar inget som känns vettigt.
I den lilla staden så finns det bara en studio, de verkar bara ha fortsätningskurser, drop in och gravid yoga. Sen en väldigt massa pass med barnyoga men jag tror inte att jag kan lura in mig där heller... Jag får nog förlita mig på youtube och appar tills jag har lite koll...Hm, det beror kanske på var man bor? I min lilla stad har de två studios jag gått på haft både nybörjar- och fortsättningskursen i en rad olika yogatyper, utöver vanliga drop in-pass.
Jag tycker din idé med gravidyogan var lysande! Mammorna lär ju ändå bytas ut efterhand, så de lär väl inte märka nåt?I den lilla staden så finns det bara en studio, de verkar bara ha fortsätningskurser, drop in och gravid yoga. Sen en väldigt massa pass med barnyoga men jag tror inte att jag kan lura in mig där heller... Jag får nog förlita mig på youtube och appar tills jag har lite koll...
Jag ska nog försöka lite på egen hand först, det handlar nog väldigt mycket om min livliga fantasi och jag kan se mig själv råka knuffa till någon och så blir det en dominoeffekt så att alla ligger platt på backen och blänger på mig... Så här ungefär ser jag mig själv...@Snurrfian
Vi har alltid minst en nybörjare på i våra klasser och det är inget man tänker på, alla har ju fullt upp med sitt som någon annan skrev. Jag började yoga i vanliga klasser och fattade typ ingenting i början, det var aldrig någon som var (märkbart) störd på mig och isåfall så hade det varit deras problem. Alla är vi ju nybörjare någon gång. Så jag tycker du ska testa en dropp-in klass om du har lust.
Jag har gått på medicinsk yoga och tyckte mycket om det. Man kan göra övningarna på olika sätt, så att det passar en själv, t ex sitta på en stol om man har knäproblem osv. Det kan instruktören informera om.Bra tråd! Hoppas det är ok om jag hakar på med en fråga.
Någon med erfarenhet av medicinsk yoga? Jag behöver stärka nacke och axlar för att föhoppningsvis få mindre migrän, vanlig träning med sjukgymnast på rehabgym ger mig migrän istället, axlarna klarar ingen träning alls. Så jag funderar på om medicinsk yoga kunde vara något (tror att de har det på samma ställe).
Tack! Jag är nöjd om jag blir bättre i nackenJag har gått på medicinsk yoga och tyckte mycket om det. Man kan göra övningarna på olika sätt, så att det passar en själv, t ex sitta på en stol om man har knäproblem osv. Det kan instruktören informera om.
Jag tycker att jag blev mer medveten om min kropp, mjukare och både avslappnad och uppiggad på samma gång. Men det bästa var att jag blev så glad efteråt. Ja, redan under yogan blev jag pirrig, bubblig och skrattnödig