Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så himla synd att mitt Friskis inte har så mycket yoga. Annars hade det ju varit super.Har gått på Poweryoga på ett av gymmen här, och även Yoga på Friskis.
Kommer inte ihåg vilken typ av Yoga Friskis har, det stor nog på hemsidan. På mitt Friskis kunde man även välja två olika klasser beroende på hur van man var.
Inget Mumbo-jumbo någonstans. Självklart är det viktigt att andas rätt, men inget konstigt new age-snack eller så. Kan tänka mig att det är mer sådant på en renodlad yogastudio en på ett gym.
Mitt Friskis har även Yoga utomhus på sommaren - det är underbart!
Tack för ditt svar! Jag vill svettas och pusta faktiskt så då kan jag lägga på minnet att just kundaliniyoga inte är för mig .Jag gillar kundaliniyoga. Det är väldigt stillsamt och med fokus på andning, mjuk stretch, och välmående och att tycka om sin kropp. Iaf med min instruktör.
Svettas och pusta gör jag på andra klasser.
Friskis och svettis, prova på ett pass för ca 100 kr. Bara göra som alla andra gör och se om det känns bra.Jag är jättesugen på att börja yoga men känner mig lite förvirrad. Hur vet man vad för typ av yoga som passar en? Hur vet man om en studio är bra? Hur kommer man fram till att det är värt att lägga så sanslöst mycket pengar på att svettas i grupp? Kan man börja yoga fastän man 1) inte alls är vig, 2) inte är särskilt spirituell och absolut inte köper mumbojumbo-snack?
Jag vill stärka min kropp, få bukt på mina ryggproblem (som kommer för att jag inte stretchar ben och rumpa tillräckligt), bli smidig. Jag vill inte finna mig själv eller bonda i grupp. Jag är otroligt nyfiken på bikramyoga som verkar hemskt men otroligt spännande. Vet dock inte om jag vågar mig i väg på nån prova på. Någon här med erfarenhet av just bikram?
Oh well. Yogaglada människor (med fötterna på jorden) hitåt tack!
För fyrtiofjärde gången i tråden (senast i inlägget ovanför ditt): Mina Friskis har knappt nån yoga alls .Friskis och svettis, prova på ett pass för ca 100 kr. Bara göra som alla andra gör och se om det känns bra.
Jo jag rättade ju mitt inlägg sedan ser du men de går inte att radera helt så jag kunde lika gärna lägga till tänkte jag.För fyrtiofjärde gången i tråden (senast i inlägget ovanför ditt): Mina Friskis har knappt nån yoga alls .
Tack för tipsen! Jag vill dock köra renodlad yoga faktiskt så jag letar vidare .Kolla om de har flex eller core, det är typ yoga men utan "mysigheten" (nu kommer någon att protestera )
Oj vilken bra, körde precis skrivbordsyoganExempel: https://www.youtube.com/playlist?list=PLui6Eyny-UzzWwB4h9y7jAzLbeuCUczAl
Playlist med Yoga for beginners. Rekommenderar särskilt Foundations of flow och Gentle yoga sequence!
Jag vill svettas och pusta faktiskt så då kan jag lägga på minnet att just kundaliniyoga inte är för mig .
Jag är jättesugen på att börja yoga men känner mig lite förvirrad. Hur vet man vad för typ av yoga som passar en? Hur vet man om en studio är bra? Hur kommer man fram till att det är värt att lägga så sanslöst mycket pengar på att svettas i grupp? Kan man börja yoga fastän man 1) inte alls är vig, 2) inte är särskilt spirituell och absolut inte köper mumbojumbo-snack?
Jag vill stärka min kropp, få bukt på mina ryggproblem (som kommer för att jag inte stretchar ben och rumpa tillräckligt), bli smidig. Jag vill inte finna mig själv eller bonda i grupp. Jag är otroligt nyfiken på bikramyoga som verkar hemskt men otroligt spännande. Vet dock inte om jag vågar mig i väg på nån prova på. Någon här med erfarenhet av just bikram?
Oh well. Yogaglada människor (med fötterna på jorden) hitåt tack!
Ja, jag har ju inte testat det utan gick bara på vad @Lager sa .Fast på mina kundaliniayogapass är det svettigt och pustigt och en himla massa träningsvärk.
Förstod att du säkert missat mitt tidigare inlägg om just kundalinin så jag tänkte bara påpeka en gång tillJa, jag har ju inte testat det utan gick bara på vad @Lager sa .
Ah sorry, det har jag missat. Jättetack för att du lyfte det, då vet jag att jag har ett till alternativ att kika på!Förstod att du säkert missat mitt tidigare inlägg om just kundalinin så jag tänkte bara påpeka en gång till
Det är verkligen inte bara mjuk stretch fast säkert olika från ställe till ställe och (som jag upplevt det) olika från pass till pass, vissa pass är mildare och vissa är riktigt riktigt tuffa, väl värt att testa iaf.
Jag rekommenderade en matta av naturgummi, för jag hatar lukten av plast. Drop of Mindfulness har jag från och trivs väldigt bra med den.Ni som yogar: Är det nån skillnad på de dyra yogamattorna mot de billiga? Vad ska man tänka på när man väljer matta? Och kläder: Kan man ha på sig små yogashorts eller är det långbyxor som gäller?
Självklart! Och förlåt, jag insåg nu att jag glömt svara på ditt förra inlägg där du taggade mig. Jag tycker absolut inte att du behöver oroa dig bara för att du inte gillar extrema sporter. Det blir verkligen bara så extremt och intensivt som du själv gör det, och det finns absolut ingen eller inget som stoppar dig från att ta en timeout och lägga dig ner när det känns lite tungt. Jag har gått rätt mycket men tar fortfarande minst en paus per pass då jag bara sitter/ligger och samlar mig lite, och det gör även de som är mer erfarna.@Mineur Hoppas jag kan ställa lite uppföljande frågor till dig om bikram! Jag har googlat runt nu efter 'vanliga' yogastudios och hittar bannemig inte ett enda ställe som ligger rätt till OCH har ett schema med klasser som funkar för mig med mina jobbtider. Så, det enda jädra stället som funkar är ett bikramyogaställe inne i stan och därför kommer jag nog att köra en testmånad där och se hur det känns.
Är det obehagligt första passet? Är värmen liksom läskig? Kommer jag behöva ta pauser under passet tror du? Hur mycket bör jag dricka under dagen innan passet? Är alla jättecoola och fräscha under passet så att jag kommer att vara ensam med att vara illröd och ursvettig? Vad ska jag ha på mig? Är era pass också 90 minuter? (det låter så LÅNGT!) Vad har jag att vänta liksom?
Vore supertacksam om du orkar svara på nån av alla mina frågor bump: