Att besegra mjäll...

Hoppla_ponnyn

Trådstartare
Hej! Jag har en gammal islandshäst med myyycket mjäll i man och svans. Har läst att en kan använda head and shoulders, men jag tänker spontant (ingen aning egentligen) att det är ganska starkt?
Diskmedel använder andra också men det tänker jag nog inte ge mig på;)
Ös på med tips och idéer!

Är den knottkänslig, dvs eksem på sommaren. Då kan det vara orsaken till torr hud. Tvätta man och svans med milt schampo. Har den väldigt tjock man och svans, borsta den igenom ofta gärna varje dag för att hålla rent. Använder du glansspray för att kunna hålla man och svans fräsch så att det inte tovar ihop sig.

Är den knottkänslig, dvs eksem på sommaren. Då kan det vara orsaken till torr hud. Tvätta man och svans med milt schampo. Har den väldigt tjock man och svans, borsta den igenom ofta gärna varje dag för att hålla rent. Använder du glansspray för att kunna hålla man och svans fräsch så att det inte tovar ihop sig.
Han har inga problem med eksem, väldigt tjock man ja:angel: borstar igenom man och svans varje dag, med glansspray, ska ge man och svans en liten dusch imorgon:)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter