Att åka till förlossningen

Sv: Att åka till förlossningen

När jag övningskörde med körskolan var ett moment iallafall att ta sig ifrån punkt A till punkt B?

Så får man väl inte göra :confused: Jag har hört att när man övningskör får man inte göra ett ärende/vara på väg till ett specifikt ställe (svårt att förklara).

Så var det förr men inte nu längre. Det enda krav som finns är att handledaren ska kunna ta över körningen direkt och vara väl bekant med att köra bilen. Man får alltså inte ta tant Agda som slutade köra bil för 20 år sedan och börja övningsköra med.

TW som har övningskört mycket de senaste 4 åren med mina barn.

Så får man väl inte göra :confused: Jag har hört att när man övningskör får man inte göra ett ärende/vara på väg till ett specifikt ställe (svårt att förklara).

Det är väl tvärt om? Någon utsläpps-/miljölag som säger att du ALLTID måste ha ett mål under bilturen för att inte släppa ut i onödan.
Det är ju därför alla raggarklubbar måste söka tillstånd för att köra cruisingar, där det inte finns något mål.

Själv skulle jag aldrig våga vara handledare på väg till förlossningen. När vi åkte in med första barnet åkte vi kl 6.30 en måndag i all trafik påväg till jobbet och jag hängde i handtaget och skrek "Kööör ooooooom" blundade och andades som en tok för sen mellan värkarna vråla "Va f*n kör du så j*vla fort för!!"

Här får man ringa sjuktaxi, kostar en femtilapp tror jag. Det har vi gjort två av tre gånger, den tredje var det ca en halvtimmes väntetid och det fixade jag inte kände jag så då fick svågern skjutsa oss.

Fråga din barnmorska om förlossningen där ni bor har något sånt sjuktaxi-avtal.

Liknande trådar

Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 190
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 113
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 057
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar