Återigen - sadel till Arab!

caballus

Trådstartare
Arab m. liten, vid manke och rak rygg söker sadel akut!

Vad har ni för sadlar till era araber, som inte kostar skjortan?

Griffin Cob - någon som provat?
Nya Wintec Wide ?
Stubben?
....?

County comp har jag till min, finns begegnade på nätet vet jag annars är dom lite dyrare.Lycka till i letandet

vet inte heller vad jag ska ha för sadel på min arab
med bred och låg manke.Finns ingen som passar!
Funderar själv på en Griffin Halflinger,men för tillfället
så är jag helt sadellös :(.

Har du funderat på att prova en bomlös istället?
Jag har haft enorma problem att hitta en passande westernsadel till min arab. Han har en rejäl manke och kort och bred.

Vet att det finns crown sadlar som är gjorda speciellt för att passa araber. han en sån själv. Relativt billig och har hållt väldigt bra.

Njäe! Kunde du inte sagt det i helgen! :mad: Kunde ju lånat hem min sadel och provat på skruttan :D. Hänger bara här och samlar damm...:crazy:

Äh, det krävs inte särskilt mycket balans för att rida bomlöst! Jag vet en arab ("känd från bio" ;) ) som letat länge efter lämplig sadel och nu hittat bomlös som funkar super! PM:a din mailadress så kan jag ge den till pållens matte så kan hon berätta själv :idea:

Jadu, svårt att tänka logiskt när man bara har gröt innanför pannbenet :crazy:
Hade jag varit liiiiite tröttare i helgen skulle jag nog ha glömt kvar hästen också :eek: och åkt hem ovetandes med en tom transport :D

Vad hade du för sadel hängandes hemma?

Det är ju ett ypperligt tillfälle att träna upp balansen.

Har inte provat än men är väldigt sugen på en bomlös. Har ridit barbacka ett halvår nu av olika anledningar och är inte så pigg på att gå tillbaka till bomsadel (annat än för hoppning)

Det är just den där "hoppningsbiten" som ställer till med besvär... tänkte nämligen köpa en hoppsadel :smirk: att ha akut.

Men framöver kan nog en bomfri vara Väldigt intressant att dressyra och flumma runt i skogen med.

Har ständigt ögonen öppna, men har inte hittat någonting intressant att ha under en övergångsperiod ännu.
Tänkte ta en tur till Märsta framöver och prova ut en BRA sadel, men då vill jag ha råd att ta med mig sadeln hem på en gång så jag slipper bli hysterisk. :crazy:

Sv: Återigen - sadel till Arab!

Vi har också haft mycket problem att hitta sadel till vår arab kille.
Behövde en rak och vid och kort sadel.
Vi har en HDR med bom vidd 32 den ligger hyfsat på honom (form mässigt) men blir lite vickig ligger lite ovanpå.
Har också en önskan att köpa en Albion , har provat och det funkar jätte bra, har annons ute nu!
Fått rekomendationer om Appalosa med gg-bossor ej provat och MN men den sticker lixom ut bak i bossorna.
Hoppas att detta kan hjälpa dig något

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 073
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka