Återanvändbara bomullsrondeller - och annat

Lovisaleonora

Trådstartare
Fick precis upp en intressant annons på Fejjan. Det var för den här produkten som dessutom erbjöd en smart förvaring

Last round

Finns motsvarade i svensk handel (affär eller nätet) och vad är era andra tips på vardagsprodukter som vi kan göra bättre för miljön? Återanvändbara tops?
 
Rekommenderar hjärtligt öronskrapa istället för tops. En räcker hela livet och du torkar av på en bit toapapper eller trasa och tvättar den vid behov. Jag har en snygg från etsy, men fanns på jordklok också för ett tag sen.

Tycker de är bättre på att rensa öron än bomullspinnar av den anledningen att de skrapar ur istället för att gegga runt, + ingen risk att trycka in mer vax i trånga örongångar.
 
Jag gör rondeller, tvättlappar och trasor av (sönder)slitna kläder. Luvtröjor av lite mjukare kvalitet är perfekta som rondeller :up:
 
Många produkter tex duschtvål, schampo består av stor del vatten som fraktas runt jorden.
Tips- om man vill ha flytande tvål har jag sett att det finns vissa som har mer koncentrerad tvål dvs en liten flaska som man själv spär ut med vatten.
Schampookaka istället för flytande schampoo, hårdtvål istället för flytande.
 
Jag köper en del trevliga saker från Jordklok. Bland annat tvättbara bomullsrondeller (tvättar i tvättpåse i 60 grader med handdukar eller sängkläder). Köper min duschtvål/schampo från Maria Åkerberg i dunk och fyller på flaskan. Dunken räcker hur länge som helst. Alltså år nånting.
 
Rekommenderar hjärtligt öronskrapa istället för tops. En räcker hela livet och du torkar av på en bit toapapper eller trasa och tvättar den vid behov. Jag har en snygg från etsy, men fanns på jordklok också för ett tag sen.

Tycker de är bättre på att rensa öron än bomullspinnar av den anledningen att de skrapar ur istället för att gegga runt, + ingen risk att trycka in mer vax i trånga örongångar.
Jag tror att många kvinnor använder topsen till att fixa smink och annat och inte så mycket till att rensa öronen. Öronen ska ju som bekant inte petas i med något mindre än armbågen.
 
Jag tror att många kvinnor använder topsen till att fixa smink och annat och inte så mycket till att rensa öronen. Öronen ska ju som bekant inte petas i med något mindre än armbågen.
En rensar ju naturligtvis sina ytteröron?

Men nej, öronskrapa till smink fungerar nog inte så bra :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp