Återanvända ättikslag inlagd zucchini?

Lingon

Trådstartare
Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en gång till? Eller bör jag göra en ny?

Det gäller alltså inlagd hemodlad zucchini som läggs in rå.
 
Nej du ska inte återanvända ättikslagen. Lagen har inte längre rätt proportioner när den är använd och garanterar inte längre en säker inläggning. Dessutom kan du räkna med att lagen har blivit kontaminerad av bakterier/svampar när du öppnat och stängt burkarna flera gånger för att ta av zucchinin, de mikroorganismerna vill du inte starta din nya inläggning med.
 
Nej du ska inte återanvända ättikslagen. Lagen har inte längre rätt proportioner när den är använd och garanterar inte längre en säker inläggning. Dessutom kan du räkna med att lagen har blivit kontaminerad av bakterier/svampar när du öppnat och stängt burkarna flera gånger för att ta av zucchinin, de mikroorganismerna vill du inte starta din nya inläggning med.

Så synd...
 

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 889
Senast: KesoNeso
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 692
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 804
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 059
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp