Resa Skottland och London, hjälp med logistik m.m

Angående att betala med kort, ibland behövs det att du loggar in på din bankapp och kryssar i någonstans att du tillåter utlandsköp eller meddelar banken på något sätt att du ska resa och ev använda kortet. Även kolla vilket maxbelopp per dag du ev har och om du tror att du behöver mer eller inte kan du ändra det med.

Jag har hört många historier där banker annars tror att någon scammare utomlands fått tag på någons kortuppgifter och då sätter kortet "on hold" tills dom fått tag på ägaren 🙈
Det här är ju lite korkat egentligen. De lär ju kunna se att man har köpt flygbiljetter liksom...
 
Det här är ju lite korkat egentligen. De lär ju kunna se att man har köpt flygbiljetter liksom...
Det kan ju vara någon annan som köpt flygbiljetter dock. Vi är ju två stycken som åker men det är jag köpt biljetterna. Min man handlar ju dock på sitt kort här nu :)
 
Chansar här och ser om någon har bra koll på restauranger i London.
Mannen vill ha en, som han säger: rejäl köttabit, vilket innebär typ en oxfilé eller entrecote eller ryggbiff eller liknande.
Detta verkar ju inte vara några större problem när vi tittar runt i menyer.
MEN, så har vi ju då kräsna jag.
Finns det ens typ fläskfilé i England :D och om det mirakulöst nog finns, kan man få dessa två köttsorter på samma restaurang och någonstans i London…..?
Är det dessutom ut mot Westminster så är det en jackpot :D
 
Chansar här och ser om någon har bra koll på restauranger i London.
Mannen vill ha en, som han säger: rejäl köttabit, vilket innebär typ en oxfilé eller entrecote eller ryggbiff eller liknande.
Detta verkar ju inte vara några större problem när vi tittar runt i menyer.
MEN, så har vi ju då kräsna jag.
Finns det ens typ fläskfilé i England :D och om det mirakulöst nog finns, kan man få dessa två köttsorter på samma restaurang och någonstans i London…..?
Är det dessutom ut mot Westminster så är det en jackpot :D
Kolla om Steak & co har fläskkött!
 
Chansar här och ser om någon har bra koll på restauranger i London.
Mannen vill ha en, som han säger: rejäl köttabit, vilket innebär typ en oxfilé eller entrecote eller ryggbiff eller liknande.
Detta verkar ju inte vara några större problem när vi tittar runt i menyer.
MEN, så har vi ju då kräsna jag.
Finns det ens typ fläskfilé i England :D och om det mirakulöst nog finns, kan man få dessa två köttsorter på samma restaurang och någonstans i London…..?
Är det dessutom ut mot Westminster så är det en jackpot :D
Kolla efter nån av Gordon Ramsays Bar and Grill! Finns i Mayfair och Park Walk, det är hans lite mer familjära mindre lyxiga restauranger, fortfarande kanske lite åt det dyra hållet men de har definitivt en rejäl köttabit med bea på menyn, och revbenspjäll om det kan vara nåt för dig?
 
Kolla efter nån av Gordon Ramsays Bar and Grill! Finns i Mayfair och Park Walk, det är hans lite mer familjära mindre lyxiga restauranger, fortfarande kanske lite åt det dyra hållet men de har definitivt en rejäl köttabit med bea på menyn, och revbenspjäll om det kan vara nåt för dig?

Är det ribbeye som är revben?

Tror tyvärr det blir lite för högt pris för oss där, men det hade varit lite häftigt att äta på en av hans restauranger annars.
 
Ribeye är entrecote.
Jaha 🫣

Vad ska man leta efter om man vill ha fläsk, står det specifikt pork då?
Jag blir liksom lite förvirrad när det står att det är åldrar ett visst antal dagar och så nåt som skulle kunna vara ett namn/ras.
Är det alltid oxkött då?
 
Jaha 🫣

Vad ska man leta efter om man vill ha fläsk, står det specifikt pork då?
Jag blir liksom lite förvirrad när det står att det är åldrar ett visst antal dagar och så nåt som skulle kunna vara ett namn/ras.
Är det alltid oxkött då?
Fillet of pork eller pork tenderloin är fläskfilé.
Spareribs är revben.
Är det åldrat och mörat är det i stort sett alltid nötkött.
 
Min uppfattning är tyvärr att det är ganska ovanligt med fläskfilé och liknande här, jag kan i alla fall inte minnas att jag sett det på någon meny sådär, men förhoppningsvis hittar du något! "Pork tenderloin" heter det i alla fall på engelska, så vet du vad du ska kika efter.
 
Tack ska ni ha båda två. Verkar ganska hopplöst att hitta ett ställe som har bådas favoriträtter 😅
Men nu vet jag iaf vad jag ska söka på för något. 😊
 
Kolla efter nån av Gordon Ramsays Bar and Grill! Finns i Mayfair och Park Walk, det är hans lite mer familjära mindre lyxiga restauranger, fortfarande kanske lite åt det dyra hållet men de har definitivt en rejäl köttabit med bea på menyn, och revbenspjäll om det kan vara nåt för dig?

Okej, har inte helt släppt Ramsay eftersom det ju inte finns några andra ställen med gris 😁
Du råkar inte veta om det är tjocka eller tunna revben? Tjocka revben med massa fett fixar jag inte men tunna revben skulle kunna funka.
Bea är super, vad får man till då? Finns det pommes?
Får man lov att ändra i menyn så det går att få revben, pommes och bea tex, även om det inte är grunden.
Jag läste i menyn och tolkar den lite som att man väljer var grej för sig och därmed kan få vilken kombo man vill, kan det stämma?
Ber om ursäkt för alla dumma frågor, men det här är verkligen en helt främmande värld för mig som i stort sett bara ätit på stammisrestaurangen hemmavid hela livet. 🫣
 
Okej, har inte helt släppt Ramsay eftersom det ju inte finns några andra ställen med gris 😁
Du råkar inte veta om det är tjocka eller tunna revben? Tjocka revben med massa fett fixar jag inte men tunna revben skulle kunna funka.
Bea är super, vad får man till då? Finns det pommes?
Får man lov att ändra i menyn så det går att få revben, pommes och bea tex, även om det inte är grunden.
Jag läste i menyn och tolkar den lite som att man väljer var grej för sig och därmed kan få vilken kombo man vill, kan det stämma?
Ber om ursäkt för alla dumma frågor, men det här är verkligen en helt främmande värld för mig som i stort sett bara ätit på stammisrestaurangen hemmavid hela livet. 🫣
Nu var det ett tag sen jag var i london men det som står under själva huvudingrediensen ingår, och så kan man köpa till fritt från sides och såser. Pommes finns, det står Koffmanns Fries under sides!
 

Liknande trådar

Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 434
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp