Äter stolpar och gnuggar rumpan

superbusan

Trådstartare
Nu är goda råd dyra för lillpojken äter stolparna frenetiskt och vi har också sett honom gnugga rumpan mot dom, och sambon är milt sagt på krigsstigen. Dom går fortfarande ute dygnet runt pga det milda fina vädret, och jag hade inte tänkt maska av än på ett par veckor. Kan gnuggandet med rumpan ha med mask att göra? ngn som haft liknande bekymmer??????

Sv: Äter stolpar och gnuggar rumpan

När maskade du sist?

Det kan vara mask ja, men det kan också vara de otrevliga insekter som är på krigsstigen såhär års, och gärna biter i svansroten, och börjar de klia så gör kliandet att det kliar ännu mer och så blir det en ond cirkel.

Ang äta stolpar så hur får de stråfoder i hagen? Får de det övht? Om inte - erbjud dem. Får de det men inte fri tillgång - öka på hur mycket de får. Får de fri tillgång så hur är det med mineraerna, täcks behovet av höet? (Dvs vad säger analysen).

Om det inte finns någon anledning än rent okynne att tugga staket (mina förvandlades av mystisk anledning till BÄVRAR en vinter..) så kleta antignagmedel på stolparna och lägg in 'tillåtna' pinnat att gnaga på.

Sv: Äter stolpar och gnuggar rumpan

När jag tänker på det så har vi faktiskt haft en knottinvasion på sensommaren. Kan vara knotten som lurar i svansen kanske. Hö ute har de inte fått än. Betet är mycket stort och när de kommer in brukar de inte röra höet på bra länge. Men däremot har det ju varit några frostnätter nu som förmodligen stoppat tillväxten.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 430
Senast: Mahonia
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 236
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 109
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama