äter och dricker ej

B

Bucus

Missen min har inte ätit och druckigt på 3 dagar så vi fick köra henne till djursjukhuset idag. Rejält uttorkad.
De röntgade henne så hon inte hade svalt något olämpligt men hittade inget. De har kontraströntgat henne också men de skulle inte titta på bilderna förrän i morgon :(
Hon skulle få dropp och antibiotika.
Jag e jätteorolig för min lilla älskling.
Någon som varit med om samma sak?

Hej!

Nej, men jag jobbar med det...

Det brukar gå bra. Kontrastmedlet ger man för att kunna se hur passagen är, snabb, långsam eller om det är något som inte är röntgentätt som stoppar upp (tex öronproppar).
Om katten har någon annan magåkomma så fungerar kontrasten som lugnade på mage och tarm.

Det löser sig säkert ska du se. Antingen hittar de något påtagligt (stopp i tarmen el. dylikt som inte är en så stor operation att operera bort) eller så blir hon bra och får komma hem igen på diet.

Tolvis

Nu har det gått ett par dagar. Kisse e fortfarande kvar. Hittade inget på röntgen. Hon hade däremot leverprover som var för höga och för lite av vita blodkropppar. De sa att det kunde beror på infektion men det behövde inte vara så.
Hon var mycket piggare men hon äter och dricker fortfarande inte :(
Vad finns det att göra om det skulle vara så att det är levern det är fel på?

Det är beroende på vad det beror på. Oftast går det att hjälpa katten med ett speciellt foder som brukar ha bra effekt. Det är Hill's L/d (de andra fabrikaten har inget specifikt leverfoder). Levern kan ju läka till skillnad från tex njurarna.

Hoppas det går bra med missen...

Tolvis

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 269
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Min ena katt har i perioder tuggat, som att det sitter något i tänderna fast det inte är något där. Han lägger huvudet på sned och...
Svar
15
· Visningar
1 919
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Okej, i fredags spydde min lilla kisse på 6månader, och likaså på lördag. Jag tog bort all mat, och han var ganska hängig. På lördag...
Svar
6
· Visningar
7 996
Senast: hallonsaft
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat