Äter gräs

Karin87

Trådstartare
Hej!
Har 2 hundar som äter (ovanligt?) mycket gräs. Känns det som iallafall. Har bara hört att hundar äter gräs när dom mår illa och vill spy, men jag kan bara inte tänka mig att mina hundar mår illa VARJE dag. ;) Är det någon som känner igen det här eller har en förklaring på varför de kanske gör så här?
Mvh Karin

Sv: Äter gräs

Jag vet inte riktigt varför de gör det.. dem tkr dt är gott? Några här som har sagt dt iaf ^^
Mina äter gräs jämt! Ibland spyr dem, men oftast inte.. o ibland får man dra ut grässtrån som sitter fast när de skiter :crazy: Inte det mysigaste som finns :p

Min systers hund äter väldigt mycket gräs. Jag vet inte om hon kräks jämt av det men det händer förstås. Min egen kan få ryck och tugga gräs ffa på våren. Sist jag tog upp det sa personen jag pratade med att det var bra för dem att äta gräs OCH att kräkas - rensa mage på hårbollar mm.

Jag vet inte hur mycket riktig fakta det var i detta, så jag är också nyfiken på vad folk har att säga om gräsätande.

Min äldsta tik äter ganska mycket gräs, men kräker ytterst sällan. Katter äter ju det för att hårbollarna lättare ska passera så det kan nog vara nått liknande på hundar. Det är ju myckte "fibrer" i det så tarmarna borde jobba ordentligt på att få det genom systemet.

Ibland äter de nog bara av ngn fix ide. Men det kan tyda på halsproblem. Min tik började verkligen "beta" gräs när hon fick halsfluss. När jag var hos vet så sa hon att det var ganska vanligt att de började äta mer gräs vid halsinfektioner då det kliar i halsen.

Min vovve äter gräs, men bara grönt gräs. Ibland ser han ut som en ko om vi går över en äng eller något, för han går och tar en tugga och går ...
Han mår inte dårligt eller spyr, så jag låter honom äta.
Min systers hund äter gräs om hon ser någon häst,ko eller får. Hon lägger sig plattfall och käkar, nästan som hon ville visa att hon inte var farlig och att hon också äter gräs :rofl: .

Min vovve äter gräs, men bara grönt gräs. Ibland ser han ut som en ko om vi går över en äng eller något, för han går och tar en tugga och går ...
Han mår inte dårligt eller spyr, så jag låter honom äta.

Så gör min labradortik också. Hon tar en tugga i förbifarten och tuggar i sig den och sedan tar hon en ny. Hon spyr inte av det utan verkar tycka att det är gott. :d

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 330
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 221
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka