Äter för fort??

G

Gräsfröet

Min matglade cocker....Det finns bara mat i hennes hjärna :d Men hon har ett bekymmer, hon äter upp maten så fort att hon ibland spur upp den, och om man då kollar vad det är som kommit upp så serr det lika dant ut som när man ställde ner det, alltså hon tuggar inte.
Hon har inga problem med tänderna eller är på nått vis sjuk, hon vill bara ha i sig maten så fort som möjligt...Jag vet inte vad jag ska göra :confused: Vi har inga andra hundar här hemma så hon kan ju inte känne nån större konkurans...

/En matte som behöver ett gott råd :idea:

Sv: Äter för fort??

Antingen så blöter Du upp det rejält, med ca 1 l vatten, och serverar direkt.

Eller så har lägger Du maten i en stor skål och lägger i stora stenar/bollar eller liknande så att hon får jobba för att komma åt torrfoderkulorna.

Eller så om Du har tillgång till gräsmatta, kasta ut maten så hon får gå och söka.

Eller så lägger du torrfodret i en Qula, där hunden får jobba för att få ut fodret.

Sv: Äter för fort??

Du kanske kan prova att sprida ut maten lite grann. Prova att lägga ut maten på en stor bricka eller bakplåt.

Mia.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 815
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 823
Senast: solrose00
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 628
Senast: Blyger
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 661
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka