Ätbar leksak

Sv: Ätbar leksak

Ger ni dem frysta, och katten äter dem så, eller måste man varma dem på något vis? Tycker inte det verkar så fräsch att värma frysta möss i micron :p

När man ger köttiga ben till hund så tinar man i princip alltid i kylskåp och sedan tar ut det så att det är rumstempererat när man ger det till hunden, för om man tillagar ben så blir de lätt vassa, splittrar sig och allt möjligt elände.
 
Sv: Ätbar leksak

Ja, det vet jag ju egentligen, att värmebehandlat ben inte är bra för djuren. Men jag tänkte inte värma som i genomkoka, men mest att dem inte är djupfrysta längre :)
 
Sv: Ätbar leksak

Jag har köpt djupfrysta möss (ormmat) i djuraffären och ger till katterna som (ätbar) leksak. Det är perfekt när det regnar och de inte vill gå ut. Då får de sysselsättning (oj, vad de leker!) och som avslutning blir det ätkalas. Ganska äckligt är det för mig förstås… :yuck: men vilka reaktioner det blivit när jag berättat för folk. Vad tycker ni?
Vad katterna tycker det vet jag; när de hör prasselpåsen och förstår att det vankas möss, så skriker de av förväntan.

Det där tror jag fler innekatter skulle må bra av att få :)

Sambon köpte också frysta möss förr, men han matade påfågelcikliderna med dom. Ungefär samma reaktion där på folk när man berätta :yuck:
:D
Våra katter fångar sina egna ätbara leksaker
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp