Atarax mot sömnproblem

Sv: Atarax mot sömnproblem

25 mg.

Självklart känner jag till Fass och självklart har jag inte frågat läkaren, då hade jag inte frågat här. Men eftersom Atarax är en snäll tablett som många får mot sömnproblem så tänkte jag att här säkert fanns någon som tog mer än en - ifall det nu är okej att göra det. Det är bara det jag behöver veta.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Jag tog två 25 mg;are när jag gick på atarax, för att sova så visst kan man det :)
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Jag tar 2 till kvällen inte för sömnproblem dock utan för att det hindrar
mig att klia mig i sömnen den är även lugnande. 25mg
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Absolut. Atarax är en mild medicin och är i princip omöjlig att överdosera på.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Tack och puss Cilla!:love:

Tar normalt bara en, men nu har jag haft ett långt migränanfall och då får jag alltid svårt att sova efter. Så det är bara ikväll jag behöver två för att knuffa dygnet rätt igen, med lite våld.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Bra. :) Jag har också tagit två. Om du inte har särskilda problem som gör att du ska vara försiktig, är det nog absolut inga problem.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

(Förlåt att jag länkade till Fass, men jag är en nojig typ [delvis därför jag tagit Atarax!] och vågar inte ge folk råd om läkemedel bara hit och dit. Hoppas du får sova nu.)
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Kan man ta två istället för en?
Jag tog 7 st en gång när jag var desperat efter att sova. Det hände ingenting. Jag somnade inte ens en gång. Så det är nog ingen större fara att ta två. På mitt recept står det att jag ska ta 1-4 st vid behov.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Lite sent men jag har för mig att det tom står 50 mg som maxdos i fass.
Ramona, för vissa är atarax lika effektiv som sockerpiller när det gäller att lugna eller hjälpa till med somnandet. Andra blir helt klubbade av dem.
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Lite sent men jag har för mig att det tom står 50 mg som maxdos i fass.
Ramona, för vissa är atarax lika effektiv som sockerpiller när det gäller att lugna eller hjälpa till med somnandet. Andra blir helt klubbade av dem.

Jotack!

Fick det som insomningshjälp för en massa år sedan. Tog 1 st enligt ordinationen, och höll på att inte komma upp dagen efter. En halv räckte MYCKET bra. :o
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Tack och puss Cilla!:love:

Tar normalt bara en, men nu har jag haft ett långt migränanfall och då får jag alltid svårt att sova efter. Så det är bara ikväll jag behöver två för att knuffa dygnet rätt igen, med lite våld.

Puss till dig med! :love:
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Absolut. Atarax är en mild medicin och är i princip omöjlig att överdosera på.
Jasså, är det?

" Överdosering

Toxicitet: 60-100 mg till 2-åring gav ingen till lindrig, 300 mg till 2-åring gav allvarlig intoxikation. 1-1,5 g till vuxna gav lindrig intoxikation. 1,5-2,5 g till vuxna gav måttlig intoxikation.
Symtom: Symtom som observerats efter en stor överdos har huvudsakligen samband med CNS-depression eller paradoxal CNS-stimulering. Symtomen innefattar illamående, kräkningar, takykardi, pyrexi, sömnighet, påverkad pupillreflex, tremor, förvirring eller hallucinationer. Dessa effekter kan följas av sänkt medvetandegrad, andningsdepression, kramper eller hypotoni. Fördjupad koma och kardiorespiratorisk kollaps kan inträffa.
Förlängd QT-tid och fall av allvarliga arrytmier med dödlig utgång har beskrivits vid överdosering av neuroleptika.
Behandling: Symtomatisk och understödjande behandling. Ventrikeltömning bör övervägas liksom behandling med aktivt kol. Det finns ingen specifik antidot. Luftvägar, andning och cirkulationsstatus måste noggrant övervakas med kontinuerlig EKG-upptagning och adekvat syretillförsel ska vara tillgänglig. Övervakning av hjärtverksamhet och blodtryck ska ske tills att patienten varit symtomfri i 24 timmar."

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=19570405000021&DocTypeID=3&UserTypeID=0
 
Sv: Atarax mot sömnproblem

Och jag kände mig helt avdomnad och slapp i hela kroppen av 25 mg, men hjärnan var lika vaken som utan medicinen. Var sådan i mer än 12 timmar. Provade halv dos men ungefär lika illa ändå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp