Äta sten?

A

amandy

Har en rottis valp som gillar att springa o leka med singelsten i munnen, Och idag såg det precis ut som om hon svalde den!! Kan det stämma? har för mig att jag såg ngt program om det för ett tag sen, men i allafall, Vad tror ni? har ni varit med om ngt liknande? tack,

Sv: Äta sten?

Min flatte höll på å åt sten ett tag, sen spydde han upp dom.
Helt snuskigt va de, men han har gett sej med det nu.
Fast då är ju han ingen valp då heller. I valpar slinker väl både det ena å de andra ned =)

ja, tyvärr gör det ju det.. har vatt med om vildsvinskallar tom. jurk! tack för svar, glad påsk

Min vovve gör det oxå :crazy: Nu vill jag bara att han ska bli äldre lite snabbare, ju lugnare blir han desto bättre!! Blir mindre gråhårig då :angel: Fast....om jag ska vara ärlig är han väldigt snäll o hyggligt uppfostrad, så det är inte mycket att slita ut sitt hår :D

GLAD PÅSK!

Har för mig att de har med att göra att valpen saknar kalk, om du ger den filmjölk brukar de försvinna....

Jaså? Det var något nytt :eek: Vilken filmjölk som helst? Ger man det i en skål med bara filmjölken till vovven, eller kan man blanda detta med foder?

filmjölk nästa! kan alltid testa! ( de rimma :D )

Min hund 10 mån äter sten och pinnar. Spyr i bland.
Hon får filmjölk i maten inget bra resultat

Man får se till att de inte äter stenar. Det förstör tänderna! Gäller att hålla koll där.

förstår inte vad som var roligt me det tipset? Har rådfrågat uppfödaren och han sa samma sak.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 949
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA