Det var lite detta jag var ute efter, men bättre lycka nästa gång
Jag vet inte om det är för att jag helt enkelt missade målet, att det var för att jag skapade tråden och @Fruentimber hade högre förväntningar (eller lägre, vad vet jag) eller om man måste ta ett större grepp. Jag ville ge tråden lite frihet att utvecklas åt valfritt håll, men jag ville inte lägga en för hög ribba som avskräcker. Inte för folk inte kan diskutera utan för att inkludera så många som möjligt.
Oavsett; jag tar till mig kritiken och får göra en tydligare trådstart nästa gång, det här blev jävligt pannkaka
Jag tycker att trådstarten är intressant, men jag skulle också vilja lyfta fram en annan mataspekt och det är att det inte bara är vad man äter, men också hur man äter (vilket iofs säkert hänger ihop). Jag tänker på sådant som lagad mat eller mackor och oboy. Jag är uppväxt i s.k. arbetarklass, som nyckelbarn. När jag tänker på hur jag och mina gelikar växte upp med mathållning så var t.ex. ofta det enda lagade målet mat skollunchen. Annars var det mackor när man kom hem från skolan. På fredagar och lördagar var det lagad middag, men då var det exempelvis mjölk och flingor till lunch. Jag har svårt att se att det inte skulle vara en relevant faktor för hälsa.