Äta i Örebro

AgentCarter

Trådstartare
Vart skulle ni rekommendera att man äter middag i Örebro om man vill ha bra mat och helst inte gå över en 150 kr/person på huvudrätten?

Även över går bra, men då får det vara riktigt gott ;)

Vilken slags mat? Jag älskar ju Kinamuren där man får buffé. Dels råa råvaror som man får plocka ihop och få tillagat när man ser på, sen finns också färdiga rätter. Efterrätt är glass och godis. Brukar finnas friterade bananer också.

Vilken slags mat? Jag älskar ju Kinamuren där man får buffé. Dels råa råvaror som man får plocka ihop och få tillagat när man ser på, sen finns också färdiga rätter. Efterrätt är glass och godis. Brukar finnas friterade bananer också.
Är det mongolisk buffé? Det brukar vi typ alltid äta här hemma så vore kanske bra att prova något annat :p
Men jag ska hålla det i minnet!

Kinesiskt är något vi oftast äter om vi går ut överlag

Är det mongolisk buffé? Det brukar vi typ alltid äta här hemma så vore kanske bra att prova något annat :p
Men jag ska hålla det i minnet!

Kinesiskt är något vi oftast äter om vi går ut överlag
Ja exakt. La pampa steakhouse är väldigt gott, men lite dyrare.
Hellas är grekiskt och också grymt gott, det håller sig runt ditt pris

Grekiska kolgrillsbaren (klostergatan) om man vill ha grekiskt.
Shanghai (asiatisk)
Stallyktan har varit bra förut iaf men längesen jag var där.

Vart skulle ni rekommendera att man äter middag i Örebro om man vill ha bra mat och helst inte gå över en 150 kr/person på huvudrätten?

Al Forno har god mat. Nu var det iofs något år sen jag var där sist, men hade jag vägarna förbi Örebro skulle jag gärna gå dit igen, riktigt god pasta!

A Mano - italienskt och himmelskt gott, men lite dyrare
La Pampa - om man vill äta kött ska man gå dit
Lilla eller Stora Örebro - barmenyn är klart prisvärd och det är vällagat
Indigo - tapas när det är som bäst
Stallyktan - klassisk restaurangmat

Det finns alldeles för många bra restauranger så problemet är vad man ska välja ;)

A Mano - italienskt och himmelskt gott, men lite dyrare
La Pampa - om man vill äta kött ska man gå dit
Lilla eller Stora Örebro - barmenyn är klart prisvärd och det är vällagat
Indigo - tapas när det är som bäst
Stallyktan - klassisk restaurangmat

Det finns alldeles för många bra restauranger så problemet är vad man ska välja ;)
Barnens kvittar,ska göra något så lyxigt som att inte ha med barn :p

Kl
Tack för alla tipsen! Känns som vi kommer ha en del att välja på :)

Lilla Örebro är bra! Mycket goda drinkar också om ni nu ska ut utan barn ;) stora Örebro har jag bara hört gott om men aldrig varit där själv.

Jag som är lite yrkesskadad tycker ju Ågatan 3 är riktigt riktigt najs och väl värt sina pengar. Men ja, det kostar ju endel, men för mej är det värt varenda krona!

Var till Stallyktan förra året och var riktigt nöjd där också.

Liknande trådar

Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 746
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 281
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 874
Senast: SiZo
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 241
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar