Äta frukost på dagis. Äta nåt hemma innan?

Mirre

Trådstartare
Ni som lämnar barnen så tidigt att de äter frukost på dagis.
Hur gör ni hemma? Får de något att äta innan ni går eller äter de bara på dagis?

Sv: Äta frukost på dagis. Äta nåt hemma innan?

När maken lämnar Rasmus klockan 6 så går dom upp kl 5:30 och sätter sig i soffan och Rasmus får lite välling.

Nu när jag har hästen varje dag går vi upp 7:45 och åker och släpper ut henne, mockar och fixar och kommer hem ca 45 min senare och då äter vi frukost.

Vi går upp en halvtimma vi ska iväg till dagis. Nils får en flaska välling i kökssoffan, han ligger och myser en stund medan jag bökar runt med det sista och klär på honom. Han är då på dagis ca en timme innan det blir frukost.
Men det är lite olika, ibland vill han inte ha välling utan ber om en macka ist. Välling har jag tyckt varit bra eftersom han kan vara rätt kräsen med frukost direkt på morgonen. Vi har gått över till "vanlig" välling nu, billigare!

Det beror på lite, går vi till dagis så brukar Ronja få en banan på vägen.
Men oftast så plockar jag upp henne, klär på henne och så skjutsar pappa oss till dagis och då är det precis innan frukosten där så känns inte som någon mening att hon ska äta hemma.

Liknande trådar

Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 023
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
921
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka