Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du. För mig är det skitsamma vems ansvar det är i meningen vem man kan skylla det på. För mig är det Europas ansvar, för mig är det välmående rika EU-länders förbannade ansvar.

Det är människor vi talar om, det är barn vi talar om. Det kommer aldrig någonsin om så helvetet fryser till is vara något jag rycker på axlarna åt med attityden "inte mitt lands problem/inte mitt lands ansvar".

Jag accepterar att inte alla ser det så. Att du inte ser det så.
Acceptans har ingenting med saken att göra. Du vet, jag vet att tusentals barn svälter ihjäl varje månad.
Vad gör vi åt det? Och varför inte?
Det handlar om vad som är praktiskt möjligt.

Men om du har råd varför övertar du inte försörjningen av några stycken då?
De med uppehållstillstånd har och ska ha i stort sett samma förmåner som medborgare
Begränsningen skulle då ske vid landets gräns. inga kommer in så länge inga lämnar systemet eftersom det är att betrakta som fullt.

Varför översätter du att jag anser att Sverige har råd med att jag personligen har råd?

Jag gör en hel del ekonomiskt för både utsatta grupper och på individnivå, om det gör dig bättre till mods.

Inte en så stor grupp, men under Kosovokrisen kom det nästan 100,000. Konstigt nog överlevde både Sverige och ekonomin det. Men de var naturligtvis européer och därför mera lika 'oss' så det var en annan sak eller hur?
Många av dem var muslimer och romer...och numera får de inte asyl från Kosovo.

Nu vinklar du sanningen igen. INGET parti utom de övervintrade nazzarna har ens varit i närheten av att anse det behövs de totalstopp du hävdar är nödvändigt etc.
Jag hävdar inte att det ska vara totalstopp, jag säger att vi ska anpassa inflödet till utflödet från systemet. Och här finns ju de som säger att industrin skriker efter arbetare så do torde det väl inte vara ngt problem att få en passande omsättning på folk i asylsystemet.

Jag hävdar inte att det ska vara totalstopp, jag säger att vi ska anpassa inflödet till utflödet från systemet. Och här finns ju de som säger att industrin skriker efter arbetare så do torde det väl inte vara ngt problem att få en passande omsättning på folk i asylsystemet.

Nu blandar du igen. Folk i asylsystemet, det är asylsökande du avser då? Majoriteten av dem får inte jobba. Vilket delvis beror på att man stängt den lagliga vägen hit.
Så där borde du snarare äska på snabbare besked osv för att få snabbare snurr och mer rotation på systemet? Men kostnaden kommer vara samma som nu då antalet är konstant så länge det finns tryck på att få komma.

Du är inte intresserad av att diskutera lösningar som inte är i linje med din ideologi. Det har du visat gång på gång i tråden.
För att en lösning ska vara genomförbar så är ju kravet att en majoritet ställer sig bakom. _Hittills har inte världens stater hittat en genomförbar, realistisk lösning. Därför tvivlar ja starkt att du kan komma upp med en.....

Om du anser det är möjligt, hur har du då samvete att sitta här och prata, istället för att göra ngt åt problemet?

@Alexandra_W gör oändligt mer än vad du gör för att lösa vad du anser är det stora problemet eftersom hon de facto arbetar med att se till att de som fått avslag på sin ansökan verkställs från Sverige. Vad exakt gör DU för att lösa den enorma katastrof som du uppenbarligen tycker att Sveriges migration och asylpolitik är? Förutom att komma med förslag på ett forum, som strider mot FN och EU konventioner och definition av mänskliga rättigheter och rätt till asyl.

För att en lösning ska vara genomförbar så är ju kravet att en majoritet ställer sig bakom. _Hittills har inte världens stater hittat en genomförbar, realistisk lösning. Därför tvivlar ja starkt att du kan komma upp med en.....

Nu vänder du igen. Jag har sagt att jag anser att Sverige har råd, samhället inte krackelerar etc. Vrid inte det till nåt annat. Försök åtminstone hålla en linje och diskutera istället för att rasistpropagera bara. Jag sätter sällan folk på ignore men du utmanar verkligen min inställning i frågan. Jag diskuterar gärna även med de som inte tycker som jag. Men jag lyssnar ogärna på ren propaganda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka