A

angel83

hej någon som vet om hundar kan få astma..vaknade i morse av att min hund hade typ andnöd..trodde först han skulle spy men sen verkade som det var typ andnöd..han fick det 3 ånger till på mindre en 10 min...han spänner hela kroppen...snälla nån som vet..:cry:
 
Sv: astma

Kan det inte ha varit ett anfall av epilepsi?

Vet inte om en hund kan få astma.
 
Sv: astma

Hej
Det kan vara flera anledningar. Hundar får inte astma. Om de är allergiska mot något i luften så kliar de sig istället. En vanlig sak som kan ge dessa symptom är kennelhosta. Det skulle även kunna vara en halsinfektion eller noskvalster.
Lycka till med hunden.
 
Sv: astma

trodde först han skulle spy men sen verkade som det var typ andnöd
Det låter som min ena hund, hon drar efter luft och det rosslar något ofantligt. Kommer gärna efter att hon har druckit (dock väldigt sällan).
Det är inte noskvalster, vet. tror att det kan bero på något trånga luftvägar. Hon snarkar en hel del också.
 
Sv: astma

oki tack för svaren ska te vet i em få se vad dom säger...just nu är han lite piggare iallafall men "roslar" lite fortfarande...:crazy:
 
Sv: astma

hej någon som vet om hundar kan få astma..vaknade i morse av att min hund hade typ andnöd..trodde först han skulle spy men sen verkade som det var typ andnöd..han fick det 3 ånger till på mindre en 10 min...han spänner hela kroppen...snälla nån som vet..:cry:


Jag tror att det är "kvark" det brukar våra hundar få. Det är nog rätt vanligt bland hundar. En av mina hundar bruakr få det rätt ofta. speciellt när hon är uppspelt, men hon hjar väldigt trånga luftvägar. Ibland kan det hjälpa att "slå" lite lätt på deras bröst när dom får det. Det är igent farligtm, men visst blir man rädd. Fast gå till en djurdoktor för säkerhets skull. Låter det som om den har tappat andan helt och skipar efter luft? som om han håller på att kvävas?
 
Sv: astma

hej någon som vet om hundar kan få astma..vaknade i morse av att min hund hade typ andnöd..trodde först han skulle spy men sen verkade som det var typ andnöd..han fick det 3 ånger till på mindre en 10 min...han spänner hela kroppen...snälla nån som vet..:cry:


Jag tror att det är "kvark" det brukar våra hundar få. Det är nog rätt vanligt bland hundar. En av mina hundar bruakr få det rätt ofta. speciellt när hon är uppspelt, men hon har väldigt trånga luftvägar. Ibland kan det hjälpa att "slå" lite lätt på deras bröstkorg när dom får det. Det är igent farligtm, men visst blir man rädd. Fast gå till en djurdoktor för säkerhets skull. Låter det som om den har tappat andan helt och skipar efter luft? som om han håller på att kvävas?
 
Sv: astma

hej var hos vet igår o först trodde dom det inte var så allvarligt :confused: men sen när dom hade röntgat så visade det sig det var lunginflammation:mad: ...det var rätt skönt dom hoittade ngt iallafall.:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 463
Senast: Tuggben
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp