Assistera veterinär!!!

Prosit

Trådstartare
På måndag får ni hålla tummarna för att jag inte svimmar. Jag ska försöka att så småningom, när jag är frisk, utbilda mig inom veterinärvården till assistent. Genom arbetet på katthemmet har jag nu kommit så långt att jag ska få assistera en veterinär. Det kommer att gälla vaccinationer, öronmärkningar och kastrationer. Även vid omläggning av ev sårskador och småblessyrer som katterna på katthemmet kommer in med.

På måndag ska jag få deltaga och hjälpa till med en kastration på en hankatt som vi fått in på katthemmet!!!! Det är både kul och läskigt på samma gång! En stor erfarenhet i framtiden ser jag det som. Jag är hjärtligt tacksam till denna veterinär som ger mig chansen att få vara med och lära mig!!!!

Sv: Assistera veterinär!!!

Lycka till! Jag har också fått chansen att vara med ett par olika veterinärer och se hur det går till och ge en hjälpande hand och det är så intressant att man liksom glömmer bort att det är lite läskigt också... Kastration på hankatt är mycket enklare än honkatt i alla fall, vi fick assistera vid båda.

Jag är jätteavundsjuk! Vill åsså! :)

Hur gick det?
Jag hade också en dröm om att bli veterinär el. djursjukvårdare när jag var liten. Men, så blev jag allergisk mot pälsdjur, hö och sådant..

Nu när tråden ändå är öppnad på nytt måste jag ju höra hur det gick??
Har själv varit 1 år hos en vet. samt ½ på en röntgenavd. på ett djursjukhus.
Bägge delarna har verkligen varit jättekul!

Jag har inte varit där än, det är på måndag! Jag är jättespänd!!
Kan tillägga att katten i fråga är en kanonvacker röd-vit hane. Lång bred nos, brett mellan ögonen, såååå snäll. Men han är blyg. Han har gått hemlös på en camping här i stan och fick stryk av de andra katterna, så en farbror tog in honom i husvagnen :crazy:
Han älskar dock att gosa, jag lyfte upp honom igår och han la då huvudet på min axel och nästan somnade. :love:

Senast ändrad:

Va roligt, var på prao på hos en vet och det är helt otroligt roligt!fick se en massa operationer mm!
Lycka till!

Det gick jättebra, jag var så duktig :angel: :banana:
Fick klippa pälsen, tvätta rent, "duka fram". Sen snittade veterinären, och jag fick nypa tag i kulan medan han snörade och klippte sädesledare. Sen fick jag tvätta igen.
Katten hade även ett ordentligt bitsår i svansen som jag fick göra rent. Det var inte lika kul! :( Tre hål, alla hade förbindelse med varandra på insidan, så när man spolade i ena hålet sprutade det ur de andra två. Fick spruta i penicillinsalva och linda svansen. Luktade inte hallon av det såret.... :crazy:

Men jag fick beröm av veterinären, jag gjorde allt jag fick och känner mig jättenöjd!!!

Vad hemlig du är då ;) Har du inte berättat ju!
Men vad roligt! Kul att det gick bra med! :) :bump: Är det hos DD?

Kul också att du hittat något du vill jobba med sedan när du är bättre!

Nej, det är inte hos DD, utan hos T. Hade för mig att jag berättat :confused: Det var väl till någon annan.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 798
Senast: Ekblomma
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 618
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka