Assistent/ledsagare till ryttare med handikapp

S

Skorpionen

:confused:

Finns det någon som fått assistent eller ledsagare beviljad för att kunna rida/träna för tränare samt ev tävla ?

Jag har egen häst och får oftast hjälp av min hästintresserde man att sadla, sitta upp mm men jag känner att det är svårt för honom att hinna hjälpa mig jämt. Därför känner jag att jag skulle vilja få mer hjälp.

Skulle vilja få kontakt med någon som har erfarenhet av detta.

Skorpionen

Sv: Assistent/ledsagare till ryttare med handikapp

en av mina elever har ledsagare, fast hon rider på ridskola, vet inte om du syftade mer på privat träning

Jag har haft en tjej som kommit till jobbet och ridit. Jobbar på liten ridskola.

Denna tjej har alltid med sig sina 2 assistenter för att kunna rida. Hon rider INTE i grupp men i allafall.

Som BRUKARE av assistans och eller ledsagare så BORDE du i allafall ha rätt att använda detta när DU vill och behöver.

Anna-Carin

Hej!

Jag har ledsagare beviljad både för "gruppträning" på ridskola, privatträning och för tävlingsverksamhet. Dock tävlar jag i dagsläget endast på handikapptävlingar och rider i avdelningen för "lånehäst". Så jag har aldrig "testat gränserna" så pass att jag har haft egen häst med mig under tävling. Ledsagarservicen får jag genom LSS. Men innan jag fick den hjälp jag har idag, så fick jag bråka mycket med kommunen...:devil:

Hoppas du fick svar på lite av dina frågor, hör gärna av dig igen om det är mer du undrar över.:)

Elin

Jag har ledsagare beviljad 14 timmar i veckan för att kunn rida och träna min häst, däremot följer hon inte med på tävlingar om jag inte söker extratimmar för hjälpen.

Jag är "Fritidskompis"/Kontaktperson inom omsorgen i Kalmar. Skulle gärna vara ledasgare åt någon som behöver hjälp i stallet. Detta vore ju ett idealiskt arbete eller uppdrag för mig som älskar hästar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 536
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024