Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon här som har assistanshund? Minn och jag har precis påbörjat utbildningen. Hon ska bli min npf-hund.
Har startat en blogg om vår spännande resa.*Länk raderad av moderatorn*
Jag visste inte förrens ganska nyligen att assistanshund vid npf fanns. Mina hundar har ju alltid hjälp mig och varit ett stort stöd men nu kan Minn hjälpa mig ännu mer.
Ja precis! Tonto hjälper mig redan jättemycket när vi är ute och rör på oss på stan. Han gör även andra saker så som plockar upp saker från marken, hämtar mina skor, larmar min sambo eller annan människa om jag svimmar (lågt blodtryck). Han älskar sitt "jobb", Men jag tror att han är lite för reaktiv och folkkär för att kunna bli assistanshund.
Det kan vara så att han är för folkkär och reaktiv men det kan kanske gå att träna. Han kanske känner ett annat ansvar med tjänstetecknet på och "skärper till sig". Men jag har ju aldrig träffat varken honom eller dig så jag har ingen aning egentligen
Ja, är vi på brukshundsklubben så säger han inte ett ljud. Men på promenad så skäller han på ankor och kaniner.
Vad är det för organisationer man kan ta kontakt med? Vad kostar det att gå en sådan utbildning?
Som många här redan har skrivit. Vill man blogga för bukefalos läsare, får man tyvärr enligt bukefalos regler som man godkände när man blev medlem på bukefalos och bockade i rutan att man läst bukefalos regler, inte länka till externa bloggar utan då får man använda Bukefalos alldeles egna eminenta blogg.
Med vänlig hälsning
IngelaH
Kan du inte kopiera in inläggen du skriver på din blogg till buke-bloggen? Eller för all del i tråden?Ber om ursäkt, tänkte inte på det. Tänkte bara på ett enkelt sätt ge information om ett viktigt område som många vet allt för lite om.