Asp och studier

Mynta2

Trådstartare
Peter Lundin sa en gång det fanns en del studier om asp och parasiter. Vart hittar man dom ??

det borde gå att hitta något i SLUs databas.
Det gjordes åtminstone ett försök på Wången, då man först gjorde träckprov, sen fodrade med aspbarkpellets enligt tillverkarens anvisning under en period och sen gjordes ett till träckprov. Det gjordes på ett antal hästar, som jag inte minns.
Och just det försöket visade att aspbarkpellets hade noll effekt på parasiterna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 318
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30