verrdogan

Trådstartare
Hur mycket vet ni om dissa söta varelser. Finns de mycke uppfödare? Kan man ha en åsna till samma saker som en häst?
Massa nyfiken för dom är ju så söta å ja vill haaa!!:love:

Sv: Åsnor!!

Det ligger annonser ute ibland på tex equippa med åsnor.

De har lite annorlunda steg och form än hästar.

Vet inte så mkt.

Jag har dock tävlat hoppning med en åsna en gång :rofl:

Det ligger annonser ute ibland på tex equippa med åsnor.

De har lite annorlunda steg och form än hästar.

Vet inte så mkt.

Jag har dock tävlat hoppning med en åsna en gång :rofl:

Haha! de hade jag velat se. Där va ju svaret på om man kan göra samma saker med dom som med hästar :bump:

Här kommer Lovis som bor i ett smådjursstall här i Haparanda. Hon lever sina glada pensionärsdagar eftersom hon verkligen gör skäl för uttrycket envis som en åsna! Hon rör sig inte en meter utan hennes man, shettisen Schablon. Hon är född 1986 och fyller alltså 21 iår! Hon har tidigare blivit körd men hon gillade inte det alls så nu får hon bara gå runt och skrota och se söt ut, ibland får hon komma med på en liten promenad! :p

004166303_b.jpg

013742269_b.jpg

015611863_b.jpg

015526962_b.jpg

Här kommer Lovis som bor i ett smådjursstall här i Haparanda. Hon lever sina glada pensionärsdagar eftersom hon verkligen gör skäl för uttrycket envis som en åsna! Hon rör sig inte en meter utan hennes man, shettisen Schablon. Hon är född 1986 och fyller alltså 21 iår! Hon har tidigare blivit körd men hon gillade inte det alls så nu får hon bara gå runt och skrota och se söt ut, ibland får hon komma med på en liten promenad! :p

004166303_b.jpg

013742269_b.jpg

015611863_b.jpg

015526962_b.jpg

Åh! Vikken söt liten varelse :love:

Envis som synden och gillar att stå och bocka mot en om man gör nånting hon inte gillar, tex borstar på vintern! Hon är en åsna som håller hårt i sin vinterpäls och har kvar den långt efter att andra djur släppt den! På sommaren kan hon stå lös i hagen och man får stå och riva bort stora tussar och hon riktigt njuter! Vet inte riktigt varför hon fäller så sent, någon som vet? Någonting man kan göra åt saken? :idea:

våra grannar har två åsnor men bägge är gammla mellan 23-30 tror ja. den som dom hade först har vart riden å så har jag prövat att rida å fy va hemskt! hon ville ju inte gå nånstans så jävla envis. men jag tkr dom är söta å de trivs utav å bara gå å se fina ut. men hästar är ju MKT finare tkr jag.

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 392
Senast: Shixle
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30