Åsnor och avel

knuutby

Trådstartare
Alla ni erfarna åsneägare, vilken ålder bör stoet vara för bästa förutsättningar till att allt ska gå så bra som möjligt? Vart brukar gränsen gå till att hon är för gammal för att föla förförsta gången)?

Sv: Åsnor och avel

Det går nog att applicera hästuppgifter på åsnor och andra hästdjur. Och då brukar man väl säga att mellan 4 och 14 år är bästa åldern. Det finns väl ingen egentlig övre gräns, det är nog beroende på djurets hälsostatus etc.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
581
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
359
Senast: Fetaost
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar