Askur frá Hofstadaseli

Status
Stängd för vidare inlägg.

asterix_zaphir

Trådstartare
Vill se massor av avkommor till honom.
Vem är det mer som betäcker med honom i år.
Jag har mitt Mökkur-sto gående hos honom nu.

Sv: Askur frá Hofstadaseli

Jag hade ju Askur på station förra året. :love:
Här foto på årets första föl, väntar tre till.

valpar008_hjtat.jpg

fl2007084_spring.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r154/fruma2006/fl2007083_stegrar.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r154/fruma2006/fl2007040_bra_nu_400.jpg

hur länge är Askur kvar i Arkelstorp?

hur länge är Askur kvar i Arkelstorp?

Antingen slutet av juni eller tills mitten av juli, är inte riktigt säker på vilket. Nu hoppas jag bara att mitt sto börjar brunsta snart. Hon har gått hos Askur ca 2 veckor nu.
Tänkte jag skulle köra dit och hälsa på snart igen.

Han ser ut att få jätte fina avkommor. Har aven varit inne på silverkedjans sida ock kollat lite där.

Vad fina avkommorna är, allihopa.
Har precis pratat med hingsthållaren och fick besked att min Móa var betäckt:bump: :banana: så nu e det bara att hålla tummarna.

Verkligen häftig färg, ser ut som nån silverblack? Silvermusblack måntro? Väldigt fin!

Hej!
Ni får inte bli besvikna om ni får en svart utan tecken.. ;)

6478775.jpg

Hans namn är Hamdir från Udden och på denna bilden är han 1år. nu är han 2år gammal.

Här är ett par bilder till från när vi var och hälsade på Askeman hos Inger.

Många tårar fälldes när det stack upp en fin bläs när vi ropade på honom och han genast lunkade fram till sina små favoritmänniskor :cry: :love: :cry:

askur2.jpg

askur3.jpg

:o ops, är det min häst. Hmm får nog ta ett snack med henne att så uppför :devil: man sig verkligen inte mot en gentleman.
Får jag lov att spara den bilden?

Här är ett par bilder till från när vi var och hälsade på Askeman hos Inger.

Många tårar fälldes när det stack upp en fin bläs när vi ropade på honom och han genast lunkade fram till sina små favoritmänniskor :cry: :love: :cry:

askur2.jpg

askur3.jpg

Kan mycket väl förstå att det blev många tårar som fälldes.
Även om jag inte känner Askur så kan jag tycka att det blir en liten förlust att han ska flytta till Danmark. Jag har fastnat så för honom när jag varit och hälsat på, han är ju bara såååååå mysig:love: Han hade gärna fått gå hemma hos mig och haft det bra.

Två år gammal...har visat den här bilden tidigare på buke men det är den bästa jag har :love:

Förra sommaren när han var 3 år...lite tjock och blöt (har badat i vattenspridaren).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka