Sv: Åsikter om denna stam?
Jag tycker Warsteiner är en bra hingst med bra blod. Sedan är det en nackdel att han inte visar upp sig på samma sätt som många av hans konkurrenter gör, man vet egentligen inte vad han går för (inte jag i alla fall). Varför vet jag inte. Han hade väl en skada under bruks (kanske fortfarande gör sig påmind??) där han fick gå med dränage insytt i benet, fick trots detta en 8:a. Snygg sida har han också!
Trofé har jag inga erfernheter av faktiskt, såg honom på hingststation en gång, han var väl inte min typ precis, men jag trodde han förärvde mycket rörelse, tydligen inte med tanke på sitt C. Men han väl bra blod??
Napoleon har jag delade känslor för. Jag fick ett sto e. Napoleon som tyvärr inte var helt samarbetsvillig, jag fick slita för allt jag skulle företa mig med denna tjej. Men hon var vacker, och hamnade hos en äldre herre som bara ville ha två hästar att smycka gården med, helt anspråkslöst och därför perfekt för henne.
Sedan har jag haft Napoleon blodet genom hans son Vivaldi, och den hästen var riktigt bra, både i huvud och exteriör samt GÅNG.....
Napoleon var en matador för rörelseförärvning - med rätt sto !!!!
Hälsningar Nina