Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men galoppera gör du inte?Jag travar på asfalt ibland. Viktigt är väl att vänja hästen vid det, som med andra underlag. Ponnyn som jag kör är oftast mer pepp på trav än hästen som jag rider.
Nej, det gör jag inte.Men galoppera gör du inte?
Ja, polisen har brodd. Vanliga brodd tydligen, året runt.Nej, det gör jag inte.
Det är en sån grej jag bara lärt mig, att det är lätt för hästen att halka kanske?
Beridna högvakten/hovstallet travar ju en del på asfalt utan problem, och händer väl att polisen galopperar men de brukar nog ha speciella brodd tror jag?
Hjälper vinterbroddar mot hal asfalt?Ja, polisen har brodd. Vanliga brodd tydligen, året runt.
Hjälper vinterbroddar mot hal asfalt?
Tydligen.Hjälper vinterbroddar mot hal asfalt?
Jag skrittar bara på asfalt, främst för att jag inte vill riskera att hästen halkar.
Mycket möjligt att det är ifrågasatt, det är inget jag har grävt i. Det mesta är väl ifrågasatt och ingen exakt vetenskap . Det som jag vet är omtvistat är huruvida man kan stärka exempelvis skelett och senor när hästen är vuxen och färdigväxt och att det därmed ger mest effekt i ung ålder.Är inte ”road work” lite ifrågasatt som koncept? Jag har för mig att jag läst att man ifrågasätter om det verkligen går att stärka senor på det sätt som menas. Däremot är det ju bra att rida på varierande underlag och att det kan vara bra på andra sätt, men inte just för att stärka senor.