Ärvt fel eller vad? + tåskada.

R8n

Trådstartare
Har haft mina råttdamer i snart 3 månader. Och har förns nu upptäckt att Bea beter sig konstigt. När hon sitter så rör sig hennes huvud i sidled hela tiden. När hon äter samma sak. Men hon lider tydligen inte av det utan leker och äter "normalt". Kan det vara ärftilgt så att hon fått det från sina föräldrar?

Hon har även brutit klon av sig på den av tårna på höger framtass. Hon är inte öm eller så men röc och svullen. Vad ska jag rengöra såret med?

// Råttan

Sv: Ärvt fel eller vad? + tåskada.

Vissa vita djur med röda ögon väver med huvudet.. Kanske är ngt sånt, om den innehar den färgen :crazy: Det är hursom inget farligt

Som modig säger om huvet, hon försöker helt enkelt fixera blicken. Gunde och Krull gör det med, skitgulligt :D

Jag hade nog rengjort med koksaltlösning, och så ringt vetten och frågat. Haft haft att göra med bruten klo förut men den svullnade inte så...

Modig_Korn: Okej, hon är ju ljus, nästan vit.

gul_zebra: Okej, ska tvätta av den och sedan hålla koll. Ringer nog till vet imorgon för att höra vad jag ska göra.

Okidok :D

Har inget med färgen att göra btw, utan det är de röda ögonen som helt enkelt ger sämre syn ;)

Okej, det förklarar varför hon är lite mer "hålla sig undan" än vad Doris är!

Ska kika in där!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka