Lycanthrope

Trådstartare
Vet någon en bra artikel/fakta som handlar om stora hundars motion.
Hur mycket motion de behöver, mår bra av, om det finns några negativa effekter av för lite motion osv?
Rasen jag syftar på är dalmatiner, men det måste ju inte handla om dom specifikt.

Vore väldigt tacksam för detta :)

Sv: Artikel

Med tanke på att det är en ras som avlats för att springa, så bör de få röra sig rejält.. En hund(liksom människa)mår bra av att röra sig i lagom doser under uppväxten. Det är genom rörelse skelettet blir starkare, muskler blir starkare och senor och ligament utvecklas och stödjer leder bra. För att undvika framtida problem och skador är alltså rörelse nödvändigt. Att röra sig i olika gångarter, balansera på olika saker och springa lös i skog är nyttigt och lär hunden kroppskontroll.

Sv: Artikel

Lite OT, men dalmatiner kan väl inte kallas en stor ras? Stora hundar för mig är grand danois, mastiffer, newfoundlandshund och liknande.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 674
Senast: Acto
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka