Årsmodell på sadel!

E

Egonson

Kan man på något sätt ta reda på årsmodellen på en Prestige sadel? Den har en stämpel/stöldmärkning under ena kåpan som står först 1733 som ju är sits samt bomvidd, efter det ett längre nummer ***0507.

kan man läsa ut något av den eller se på någon annat ställe på sadeln? Är en Versailles, den är inte jätte gammal. 2-3 år?

Sv: Årsmodell på sadel!

nä så är det inte. har inte stämt på någon av mina prestigesadlar (och jag har haft många!!)
men den borde ha garantibevis och kvitto om den är såpass ny?

Nähe inte det, hm..
Vi köpte den begagnat i våras i en hästbutik, hade varit en ägare innan men jag minns inte om hon haft den i 1 år eller mer.. Något garantibevis fick vi inte fast det borde klart funnits.

nej på den jag har nu står det typ 13 09 el nåt sånt :p tillverkad i framtiden?
är det viktigt? du kan ju prova att kontakta prestige, har du serienr så vet dom när den är tillverkad.

Det är prestige som gett mig dessa uppgifter. Låg i rättstvist om en sadel för ett tag sedan så dom hjälpte mig jättemycket med uppgifter. Men kolla gärna med dom om du vill..

Jag köpte en Prestige Venus förra året, och fick inga papper på sadeln trots att den bara var tre år gammal ("de försvann i flytten" :crazy: ). Mailade dock Equality Line och frågade om sadeln, de kunde berätta år och månad den tillverkades med hjälp av ID-numret.

Med tanke på det du skrev, Centaur; Lite lustigt är det dock att min sadels fyra sista siffror är just 0405.

Nja, sadeln ska säljas och en spekulant ville veta.

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 900
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 486
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar